Za automobilsku industriju Nemačke, koja zapošljava više od 800 hiljada ljudi, dolaze loši dani. U ovoj godini, zbog raznih problema, proizvedeno je oko 700 hiljada automobila manje nego što je bilo planirano. To je siguran znak da se nemačka auto industrija neće brzo oporaviti od šoka koji je zadesio tokom pandemije koronavirusa.
Rast cena energije, kašnjenje isporuka delova, poremećeni lanci snabdevanja, nestašica mikročipove, pad prodaje automobila, samo su neki od problema koji pogađaju auto industriju u celom svetu.
Nemačka je četvrta zemlja u svetu po proizvodnji automobila koji su glavni izvozni proizvod nemačke privrede. Od 15 do 20% nemačkog izvoza čini automobilska industrija.
U 2020. godini proizvedeno 3.5 miliona automobila, a 2021. godini joša manje, samo 3.1 milion. To je daleko ispod nekadašnjih brojki, koje su iznosile skoro šest miliona vozila godišnje. Ove godine se očekivao oporavak, ali po svemu sudeći, do njega neće doći.
Problemi su počeli i pre pandemije koronavirusa, a razlog pada proizvodnje u 2019. godini bila je slaba potražnja za vozilima na svetskom tržištu. Još tada je opao izvoz za 13% ali je broj registracija novih automobila u Njemačkoj porastao pet 5 procenata, prenosi nemački mediji.
U prvoj godini pandemije proizvedeno je tri i po miliona vozila što je najmanja proizvodnja još od ujedinjenja dve Nemačke, 1990. godine. Fabrički pogoni su nedeljama bili potpuno ugašeni, ostatak godine su radili sa umanjenim kapacitetom.
Automobilska industrija bila je jedna od najpogođenijih privrednih grana za vreme pandemije. Dok je 2020. godine godine padale prodaja i proizvodnja automobila, rasla je proizvodnja i potražnja za računarima i laptopovima jer su ljudi uglavnom vreme provodili kod kuće.
To je dovelo do toga da su se proizvođači čipova preorijentisali da zadovolje taj segmenta tržišta, smanjujući proizvodnju čipova za automobilsku industriju. Današnji automobili koriste dosta elektronike, pa zahtevaju i puno čipova.
Radikalne promene potražnje i proizvodnje dovele su do nestabilnosti u dobavljačkim lancima, čime su stvorena "uska grla" i nestašica čipova, zbog čega su fabrika automobila morale da smanje ili čak zaustave pogone.
Auto industriju sada pogađaju i drugi problemi, pre svega visoke cene energenata i smanjena potražnja za novim automobilima.
Vodostaj Rajne ispod kritičnog nivoa 🏞
Autor: redportal.rs