Dva letnja filmska hita u okršaju za pažnju publike.

Ukoliko ste i vi bili među onima koji su, željni društvene interakcije i zabave, pohrlili u bioskope, odmah po njihovom ponovnom otvaranju posle lockdown-a, na jesen 2020. sigurno ste bili obeshrabreni prizorom. Tek poneko popunjeno sedište i sablasno nepostojeći red za kokice i naćose. Činilo se da je vreme bioskopske zabave prošlo i da su ljubitelji filmova prešli na striming platforme. Logično, jer po ceni jedne ulaznice nude ozbiljne filmske kataloge ali i premijere holivudskih hitova. A onda je došao Tom Kruz, piše Bonitet.

Kao što naćosi iz prodavnice nemaju istu draž kao oni preskupi bioskopski, tako ni filmski spektakli prosto ne izgledaju isto na, uglavnom skromnim, dijagonalama kućnih televizora. Ako ste prošlog leta gledali Top Gun: Maverick, idealno onako kako Bog i Tom Kruz zapovedaju – na IMAX platnu, onda znate o čemu govorimo. Nastavak Top Gun-a je oživeo trend gledanja filmova na velikom platnu nakon pandemije. Skoro kao nekadašnje zlatno doba blokbastera. Mnogi su dovodili u pitanje Kruzov otpor ideji da film odmah pošalje na striming, pripisujući to ludosti njegovog ega. Ali zaradivši preko 1 milijardu dolara na svetskim blagajnama, Kruz se izborio za filmove koji ne traže poznavanje univerzuma od tridesetak povezanih filmova.

Barbi

A gde je Maverik stao, Barbi je produžila. Sve i da ste među onima koji ne gledaju televiziju i nemaju naloge na mrežama, nije mogla da vas zaobiđe kampanja za najiščekivaniji letnji film. Preko 100 miliona dolara uloženih samo u marketing budžet, pametno je raspoređeno u najrazličitije segmente i saradnje. Od tematske X Box konzole, kolekcije cipela brenda ALDO, rolere čuvenog proizvođača Impala ali i Barbie Dreamhouse, imanje u Malibuu koje možete iznajmiti preko AirBnb-a i to direktno od Kena.

Openhajmer

S druge strane, tu je potpuni antipod, ali jednako iščekivan – Openhajmer, o fizičaru Robertu Openhajmeru, tvorcu atomske bombe. Njegova premijera bila je istog dana a predviđa se da će, zaraditi preko 40 miliona dolara. Suprotstavljanje velikih filmova jedno drugom je američka tradicija, bilo da se radi o Alienu i Predatoru ili Mothri i Godzili.

Kontraprogramiranje, objavljivanje 2 filma, koji se međusobno veoma razlikuju, u istom danu, predstavlja način da se publika prevuče iz jednog projekta u drugi. Bitka na blagajnama između planetarno popularne lutke i čoveka koji je za sebe rekao da je Smrt, uništitelj svetova je objektivno zabavna. Ali postoji dublje značenje iza filmskog sukoba reditelja Grete Gervig i Kristofera Nolana.

Autor: bonitet.com