Litijum je i dalje jedna od glavnih tema u Srbiji. Dok se jedni protive eksploataciji, druga grupa ljudi, među kojima je i predsednik Srbije Aleksandar Vučić, smatra da smo propustili fantastičnu šansu sa tim projektom i da smo uništili budućnost Loznice, Jadra i samog regiona zapadne Srbije. Takođe, predsednik Srbije je svojevremeno izjavio da se ne vodi kampanja protiv litijuma nego protiv Rio Tinta u Srbiji, a da je sve podržano iz određenih fondacija, koje imaju interes da druga kompanija eksploatiše litijum u našoj zemlji.
IZVOR: YT / 24vesti_com
Ipak, predviđanja jedne grupe analičara nisu optimistične. Istraživačka jedinica kompanije Fitch Solutions (BMI) je među onima koji predviđaju deficit snabdevanja litijumom do 2025. godine. U nedavno objavljenom izveštaju, istraživači u velikoj meri pripisuju deficit kineskoj potražnji za litijumom koja je veća od njene ponude.
- Očekujemo prosečni godišnji rast potražnje za litijumom u Kini za električna vozila od 20,4% godišnje tokom perioda od 2023. do 2032. Kineska ponuda litijuma će porasti za samo 6% u istom periodu - navodi se u izveštaju kompanije.
Inače, Kina je 3. najveći svetski proizvođač litijuma, koji je sastavni element baterija za električna vozila, pa otuda i tolika potražnja. Ispred nje su samo Australija i Čile.
Prema predviđanjima S&P Global Commodity Insights-a, prodaja električnih vozila bi trebalo da dostigne 13,8 miliona u 2023. godini, ali se očekuje porast od preko 30 miliona do 2030. godine.
- U osnovi verujemo u nedostatak industrije litijuma. Mi predviđamo rast ponude, ali će potražnja rasti mnogo bržim tempom - izjavila je Korin Blanšar, direktorka Dojče Banke za istraživanje litijuma i čiste tehnologije.
Njene predikcije su da će doći do ''skromnog deficita'' od oko 40.000 do 60.000 tona ekvivalenta litijum karbonata, ali i predviđa širi deficit koji će iznositi čak 768.000 tona do kraja 2030.
Da li je predsednik Srbije bio u pravu?
Rusija ukoro kreće u proizvodnju litijuma ☝
Ponovo raste cena LITIJUMA 📈
Autor: redportal.rs