Kako će ljudi prelaziti reku?

Saobraćajna veza desne i leve obale Dunava biće porušena jer je oštećena do samog temelja i sanacija se ne isplati, najavio je Zoran Drobnjak, v. d. direktora JP Putevi Srbije, piše Politika.rs.

Mnoge nisu ubedile njegove reči. Među protivnicima te ideje je i Milutin Ignjatović, direktor Saobraćajnog instituta CIP, koji smatra da Pančevački most ne može i ne treba da se ruši, nego da se obnovi:

O eventualnom rušenju mosta moglo bi da se govori da je izgrađen most kod Vinče kojim bi opasne materije vozom išle ka Pančevu. Sada, kada takve saobraćajne veze nema, ne može da se napravi most na drugom mestu osim na onom gde je već pozicioniran Pančevac, zbog tunela Karaburma, koji ne može da se pomera. I šta ćete da radite sa saobraćajem ako srušite taj most, kako ljudi da prelaze na levu obalu Dunava?

Slične logike uvek su se držali i u gradu i državi. Kad bi građani tražili obnovu tog mosta preko Dunava, jer su smatrali da su pojedini njegovi delovi čak i nebezbedni, iz grada i države su odgovarali da to jeste planirano, ali ne pre nego što bude izgrađen most na Adi Huji da bi postojala veza između dve obale reke. Ali, početak gradnje tog mosta i dalje se odlaže.

Umesto Ade Huje, međutim, Drobnjak sad, kao o zameni za Pančevac, govori o mostu koji bi bio podignut u njegovoj blizini, na lokaciji koju nije precizirao, za razliku od cene, koja jeste poznata - 200 miliona evra. Dok novi most ne bude izgrađen, Pančevac će se i dalje koristiti, objasnio je Drobnjak, što znači da prekida u saobraćaju s jedne na drugu stranu Dunava neće biti ni u jednom trenutku.

Da rušenje ne sme da bude konačno rešenje, smatra Ljuba Kostić, građevinski inženjer, koji je, između ostalog, učestvovao u izgradnji 2 mosta na Drini - Pavlovića ćuprije i Mosta slobode u Foči, koji je srušio NATO. On je nedavno za naš list ovako obrazložio svoje mišljenje:

Škola koju smo mi učili - nikada ne rušimo, već dodajemo. Pogotovu što je Beograd deficitaran s mostovima. Zato je nezamislivo da se sklanja bilo koji od njih, naročito Pančevac. Uostalom, Pančevački most, ukoliko bi se pojačali stubovi, mogao bi da se proširi za dodatne trake. On ima odličnu lokaciju i prilazne puteve. Domaćinsko ponašanje bilo bi da se uradi ojačavanje i proširivanje Pančevačkog mosta i to tako da ta rekonstrukcija bude bez prekida saobraćaja preko njega. Beograd ima odlične inženjere za tako nešto.

Autor: Daliborka Mučibabić