Najpopularniji svetski pretraživač interneta već se dugo suočava sa kontrolom antitrusta i potrošačkih grupa širom sveta

Alfabet jedinna Gugla ima dva meseca da poboljša način na koji predstavlja rezultate pretraživanja interneta za letove i hotele i objasni kako ih svrstava ili se suočava sa mogućim sankcijama, saopštile su u ponedeljak Evropska komisija i potrošačke vlasti EU.

Najpopularniji svetski pretraživač interneta već se dugo suočava sa kontrolom antitrusta i potrošačkih grupa širom sveta zbog njegove poslovne prakse, koja mu je u nekim slučajevima naložila velike novčane kazne.

Najnovije žalbe usredsređene su na cene svojih usluga Gugl letovi i Gugl hoteli. Konačne cene za njih treba da uključuju takse ili poreze koji se mogu izračunati unapred, dok bi referentne cene koje se koriste za izračunavanje promovisanih popusta trebale biti jasno prepoznatljive, izvršni i nacionalni nadzorni organi EU, na čelu sa holandskom agencijom i belgijskim Generalnim direktoratom za ekonomiju Inspekcije, kaže se u zajedničkoj izjavi.

- Potrošači iz EU ne mogu se zavesti kada koriste pretraživače za planiranje praznika. Moramo da osnažimo potrošače da donose odluke na osnovu transparentnih i nepristrasnih informacija - rekao je komesar EU za pravosuđe Didijer Rejnders.

Agencije su takođe rekle Guglu da revidira standardne uslove Gugl prodavnice jer su neki slučajevi pokazali da trgovci imaju više prava od potrošača. Ako Guglovi predlozi nisu dovoljni, agencije će o tom pitanju dalje razgovarati sa kompanijom i možda će izreći sankcije.

Gugl je sapoštio u izjavi:

Pozdravljamo ovaj dijalog i blisko sarađujemo sa agencijama za zaštitu potrošača i Evropskom komisijom kako bismo videli kako možemo da poboljšamo ono što će biti dobro za naše korisnike i pružimo još veću transparentnost

Autor: redportal.rs