Nikola Tesla je prešao veliki put, od zaboravljenog genija, preko heroja naroda pa sve do moderne ikone današnjih izumitelja sa kojim svi žele da se asociraju (i da ga prisvoje). Njegove ideje su bile toliko raznovrsne da ih sve ne možemo pohvatati, a neke nisu uopšte i poznate. Jedna od njih je i izum tzv. vulvularnog provodnika. Studija na temu njegove naprave koja bi uz pomoć vibracija pumpala gorivo (ili bilo koju drugu tečnost), otkrila je neverovatan potencijal - 101 godinu nakon njenog patentiranja! 😃
Ambasador Godfri: Nikola Tesla je bio Amerikanac
Teslin ventil, kako je poznatiji ovaj izum, koristi seriju prošinja ili ti obruča da usemrava tečnost u jednom pravcu dok stopira njeno kretanje u drugom. Sobzirom da nema nikakvih pokretnih delova, Teslin ventil je mnogo kvalitetniji, izdržljiviji i isplativiji od standardnih ventila. Originalni dizajn Tesle je podstakao mnoge imitacije njegovog izuma i pokušaje unapređivanja osnovnog dizajna, ali čine se da je original ipak ostao najbolji.
Kako navodi doktor Leif Ristof sa Univerziteta New York:
Neverovatno je da i nakon 100 godina i dalje ne razumemo do kraja ovaj vek star izum. Pride, počinje da biva jasno da on ima primenu u mnogim modernim tehnologijama na načine na koje još nismo razmišljali da su mogući.
Leif Ristiof je vodio tim koji je izveo seriju eksperimenata na originalnom izumu izraženom po Teslinoj zamisli i njegovom patentu. U njihovoj studiji, objavljenoj u časopisu Nature Communications, Ristof i ko-autori su prikazali kako tečnosti (bilo kog viskoziteta) lako prolaze krot Teslin ventil u bilo kom željenom smeru. Povratno kretanje fluida u suprotnom smeru je nemoguće pri većim brzinama, dok brzina proticanja tečnosti napred može da se ide drastično više u zavisnosti od pritiska.
Teslin izum postaje realnost: BEŽIČNA STRUJA ZA SVE! 😲
Kako Ristof objašnjava:
Kada se tečnost kreće unazad, ona generiše turbulencije u proticanju, koje "zapušavaju "cev sa malim vrtlozima i strujama koje ometaju kretanje. Ova turbulencija se pojavljuje i na minimalnoj stopi proticanja tečnosti, daleko manjoj koja je zabeležena na cevima. Čak na 20 puta manjoj brzini nego kod konvencionalnih cilindričnih cevi.
Većna današnjih tehnologija koja se bavi ovom tematikom, funkcioniše sasvim dobro u stabilnom okruženju. Ali kada uvedemo oscilacije nastaju veliki problemi, što je na primer i jedan od razloga zašto mnoge ideje za korišćenje energije vetra i talasa dobro izgledaju na papiru ali u realnosti propadnu.
Teslin ventil je kao dijametralna suprotnost tome. On zapravo bolje funkcioniše u nestabilnim i nestalnim uslovima, kao na primer kada tečnost dolazi u pulsevima - jer upravo je njen dizajn konvertuje u ujednačeni i stabilni protok.
Fizika fluida funkcioniše drugačije u malim količinama ili u tečnostima visokog viskoziteta, poput onih koji se koriste u opremi za dijagnostiku. Autori smatraju da je ovo jedan od najvećih razloga zašto je potencijal ovog izuma toliko zapostavljen.
Nikola Tesla o Kosovskom zavetu
Prema Ristofu:
Jedan od glavnih načina kako bi Teslin ventil mogao da se koristi je upravo u automobilima, gde bi vibracije motora ili mašina bile iskorišćene da upumpavaju gorivo, kao i sve druge tečnosti potrebne za normalno funkcionisanje mašina.
IZVOR: YouTube / NightHawkInLight
Misterija Teslinih brojeva 3, 6 i 9! 🤯
Tesla se VRAĆA u GOSPIĆ nakon 29 godina od MINIRANJA
Misterija nestalih dokumenata Nikole Tesle
Neobične navike Nikole Tesle
Autor: redportal.rs