120 KILOMETARA NA ČAS 😎

Nije De Lorean iz Povratka u budućnost, ali nije ni daleko od toga. 🤭 Zapravo, najviše liči na tzv. podracing iz Star Wars! Je l' ste spremni za lude trke?

Prvi napravljeni leteći trkački auto je napokon ugledao svetlost dana. Airspeeder MK3 je vozilo na daljinsko upravljanje, za koje njegov proizvođač Alauda kaže da stiže na trkačke staze 2021. godine. A sledeće, 2022. godine stiže i model sa ful kabinom i svom pratećom opremom spreman za ljubitelje adrenalina i vratolomne brzine! 😎

MK3 može da se pohvali neverovatnom brzinom od čak 120 kilometara na čas i sposobnošću naglih promena pravca, poput njegovih zemljanih trkačkih rođaka.

Letići trkač koristi 8 rotora da gura kokpit kroz vazduh, sa po 2 na svakom uglu vozila u tzv. oktokopter X formaciji. Prateći prethodne verzije AirSpeeder, posebno verziju MK2, snaga je povećana za 95%, dok je ukupna težina samo 100 kilograma! Prema kompaniji Aluda, MK3 će moći da se kreće kao automobili F1, i to sve u vazduhu! 😍

Da bi se održao pravac i sprečile neželjene kolizije, tuce tehnologije je ugrađeno u kola koja nadziru okruženje. LIDAR (daljinski uređaj koji kontroliše distancu susednih objekata u odnosu na kola) i radar su upareni da bi se stvorio tzv. virtuelni obruč oko letelice. Ostaje da se vidi koliko će efektivna tehnologija biti na terenu, posebno u trkama.

Proizvodnja uveliko ide punom parom, jer je premijerna trka već zakazana u Australiji. Ako trka bude uspešna a vozila tehnički sposobna da izdrže sve izazove, MK3 će odmah početi da se proizvodi u verziji sa pilotskim kokpitom, koja će stići na tržište 2022. godine.

Iako sve ovo zvuči kao da mu je pokretačka ideja zabava i želja za adrenalinom, zapravo je želja za drastičnim smanjenjem CO2 emisija u vazduh. Mnogi veruju da su budućnost prevoza električna kola, poput MK3, iako nam još dosta rada treba da bismo tehnologiju doveli do optimuma.

U međuvremenu, dok čekamo, imaćemo ovakve poslastice da prekratimo vreme. 🥰

IZVOR: YT / Timecar

pročitajte još

TEHNOLOGIJA DANAS 😃

Autor: Jack Dunhill / redportal.rs