Prošlo je više od godinu dana od tragične smrti košarkaške legende Kobi Brajanta i njegove 13-godišnje ćerke Đijane, kao i 7 članova posade.
Svet se i dalje nije oporavio od strašne nesreće koja je potresla sve i promenila košarkašku scenu.
Od dana tragedije i pada aviona, pa sve do danas grupa eksperata je radila na otkrivanju razloga šta je prouzrokovalo ovu nesreću i ko je zapravo kriv.
Postavljalo se pitanje da li je pilot radio po nalogu putnika tačnije Kobi Brajanta koji je možda insistirao da ne sleću pre vremena i ne zaustavljaju helikopter iako je bilo veoma loše vreme.
Godišnjica smrti Kobija Brajanta 😟
Nacionalna komisija za bezbedni saobraćaj (NTSB) sastala se danas i javno otkrila da Kobi Brajant NIJE tražio od pilota da preduzima bilo kakve nepotrebne rizike.
Eksperti kažu da pritisak važnih klijenata može da natera pilote da prave loše odluke, ali to nije bio slučaj sa Brajantom.
- Nema dokaza da su Island Express, operator leta, ili klijent (Kobi Brajant) izvršili pritisak na pilota da prihvati zahtev za čarter letom ili završi let po lošem vremenu - navodi se u izveštaju.
NTSB je do sada utvrdio da je pilot iskusio stanje koje se zove prostorna dezorijentacija neposredno pred pad, što ga je navelo da misli da se vozilo penje iako se u stvari spuštalo. Istražitelji su naveli da je to veoma ozbiljno stanje i žele da se primene novi programi da bi se pomoglo pri identifikaciji tog stanja i sprečilo da ga piloti iskuse.
Jedan od istražitelja je to najbolje objasnio rekavši da pilot ne zna gde je gore, a gde dole.
Prethodno je utvrđeno da helikopter nije bio pokvaren, da pilot nije bio pod uticajem opojnih sredstava, a i ranije su pronađeni neki dokazi da je pilot Ara Zobajan mislio da se diže iznad magle iako se velikom brzinom spuštao.
Srpski košarkaš u filmu o Kobiju Brajantu? 😵
VANESA BRAJANT: SLIKE IZ PROŠLOSTI 📜
Autor: redportal.rs