U samom nazivu izložbe Distrakcije, umetnica Marija Labudović Pantelić koristi množinu upućujući na mnoštvo oblika ispoljavanja ove imenice, to jest pojma koji nam govori o radnji ometanja naše pažnje ili aktivnosti.
Sve učestalije distrakcije, koje se dešavaju u različitim sferama našeg polja delovanja, iziskuju i najrazličitije pojedinačne ili kolektivne strategije, kako bi se umanjio njihov loš rezultat i posledica. Ovaj sve aktuelniji društveni problem vrlo logično nametnuo se kao tačka razmišljanja jedne savremene umetničke prakse, Marije Labudović Pantelić.
Promišljanje ove teme deo je njenog doktorskog umetničkog projekta Dijalog ̶ intermedijalni odnos tekstila i fotografije. Diverzitet samog pojma omogućava lepezu mogućnosti koje umetnica vešto koristi da izrazi svoju dilemu ili zapažanje. Svaku ideju koju umetnica promišlja, otkriva i razotkriva, pokušava da reši kroz različite umetničke postupke, medije i materijale. Time usložnjava celu izložbu, nudeći nekoliko segmenata, prilazi tematici iz više uglova, a opet dajući posmatraču slobodu da postavi sopstvenu perspektivu posmatranja i zaključivanja.
Zajednički imenitelji svake particije su svila, fotografija i crtež kao fizički nosioci rada, dok bi mislenost radova tretirala sećanje, kroz prizmu trajanja, osvešćivanja, svesnosti, intuitivnosti, promenljivosti, odsutnosti i prisutnosti. Paralelno sa svim umetničkim procesima kojima se od početaka Marija bavi, teče i njeno neprestano bavljenje ili korišćenje fotografije, kao beleženje i prikupljanje građe, koja će u nekom trenutku biti inkorporirana u neki od njenih aktuelnih procesa. Time ona neprestano prožima likovno i primenjeno, idejno i materijalno, prisutno i zaboravljeno. To dnevno i trenutno zapažanje postaje deo beskonačnog i univerzalnog, kako u radu tako i u sećanju.
Rad Poema referira na postupak i efekat poezije, gde se kadrovi poput stihova smenjuju, izazivajući prilično apstraktne i intuitivne misli, iako ispred sebe imamo konkretne slike, one dišu dinamikom slobode i proizvoljnosti kojom ćemo ih tretirati. Temu prirode iz ugla čoveka i njihovog odnosa konkretnije obrađuje u ciklusu Plavo i ciklusu Simbiosis, gde govori o artificijelnom kroz crtež i prirodi kroz fotografije pejzaža. Pokušava da izoluje segmente fotografije, iscrtavajući ih koncem koji se lako izvlači.
Kroz ciklus Consequences, koji tekstualno aludira na posledice, možemo doći do potencijalnog zaključka. Matematički proračuni i znanstvenost često ne mogu biti potpuno sprovedeni u delo, što Marija potvrđuje svojim radom. Geometrijske forme i proračuni su gotovo neizvodljivi u tekstilu, vidljivo je u krajnjoj izvedbi i vrlo nepreciznim ivicama ove krstaste forme, koja bi trebala formirati savršenu mrežu kocke.
Ona istražuje temporalnost sećanja, virtuelni prostor uma, nijansiranost naših slika koje pripadaju memoriji u negativu ili pozitivu. Prizori naših misli obesmišljavaju našu potrebu za konačnošću i posedovanjem sećanja, drveća ili osoba.
Izložba počinje od 8. oktobra i traje sve do 19. oktobra.
Objavljene NOVE cene goriva ⛽
Autor: Redportal.rs