Poslanici Evropskog parlamenta pozvali su kompanije društvenih medija da preuzmu veću odgovornost za lažne oglase

Gigant društvenih medija trebalo bi da nadgleda lažne oglase i da nadoknađuje troškove žrtvama, rekla je kompanija za finansijske usluge Revolut , navodeći brojke koje pokazuju da su Fejsbuk i Vocap i dalje najveći izvori prevare.

Tehnološki gigant Meta treba da ide dalje kako bi zaštitio svoje korisnike od onlajn prevara, saopštila je kompanija za finansijsku tehnologiju Revolut.

Metin sajt društvenih medija Fejsbuk i platforma za razmenu poruka Vocap predstavljaju najveće izvore prevare prijavljenih Revolutu, prema podacima koje je u četvrtak (3. oktobra) objavila onlajn banka.

Revolut tvrdi da bi Meta trebalo da nadgleda sopstvene sajtove u potrazi za potencijalno lažnim sadržajem i učestvuje u obeštećenju žrtvama reklama od kojih je profitirala, u EU i UK.

- Posvećenost dijeljenju podataka, iako je to potrebno, jednostavno nije dovoljno dobra - rekao je u izjavi Revolutov šef odela za finansijski kriminal, Vudi Maluf, dodajući:

Platforme društvenih medija ne samo da i dalje omogućavaju prevaru... problem je samo danas loše kao i prošle godine.

Širenje dolazi dan nakon što je Metin britanski ogranak najavio program razmjene informacija sa bankama uključujući NatVest i Metro, ​​za koji je tehnološka firma rekla da će omogućiti akciju protiv hiljada naloga koje vode prevaranti.

- Pobedićemo ove kriminalce samo ako radimo zajedno i delimo relevantne informacije u vezi sa prevarama - rekao je Natanijel Glejčer, globalni šef Meta za borbu protiv prevara, dodajući da su bankarske informacije pomogle da se njeni sistemi obuče za borbu protiv nezakonitih aktivnosti.

Revolutove brojke, koje pokrivaju većinu EU, UK, Norvešku i Švajcarsku, pokazuju prevare u kupovini – reklame za lažne veb stranice koje zahtevaju plaćanje, ali nikada ne isporučuju robu – i dalje predstavljaju vodeći izvor prijavljenih prevara.

- Prevare na poslovima – kao što su lažni konkursi za radna mesta kojima se traži unapred plaćanje za troškove obuke ili administracije – takođe su porasle i dostigle 18% svih prevara - saopštio je Revolut.

U Briselu, poslanici Evropskog parlamenta pozvali su kompanije društvenih medija da preuzmu veću odgovornost za lažne oglase – posebno kada prevaranti traže novac dok se predstavljaju kao član porodice, banke ili vladine agencije.

Te promene pravila EU o platnim uslugama sada razmatraju zemlje članice.

Portparol Mete je rekao za Evronjuz da je „prevara međusektorsko pitanje koje se može rešiti samo zajedničkim radom“.

- Naš pilot program za međusobnu razmenu obaveštajnih podataka o prevarama (FIRE) je dizajniran da omogući bankama da dele informacije kako bismo mogli da radimo zajedno na zaštiti ljudi koji koriste naše usluge - rekao je portparol, dodajući:

Podstičemo banke, uključujući Revolut, da se pridruže ovom nastojanju.

Autor: redportal.rs