Tek 9. put da smo otkrili asteroid pre nego što je stigao do Zemlje 🌍

Iznad ostrva Luzon na Filipinima izgoreo je asteroid koji je otkriven samo nekoliko sati pre nego što je ušao u Zemljinu atmosferu. Asteroid prečnika 1metar otkrio je NASA-in projekt Catalina Sky Survey te je odmah bilo jasno da zbog svoje veličine ne predstavlja nikakvu pretnju, odnosno da će izgoreti u atmosferi.

Ovo je tek 9. put da smo otkrili asteroid pre nego što je stigao do Zemlje, iako Evropska svemirska agencija (ESA) kaže da asteroid od 1 metra udari naš planet svake 2 sedmice.

Ipak se radi o manjem objektu. Da je bio mnogo veći, bio bi i "svetliji", odnosno reflektirao bi više svetla te bismo ga otkrili mnogo ranije osim ako ne dolazi iz smera Sunca koje bi ga moglo sakriti svojim blještavilom, piše Universe Today.

IZVOR: X / @sciencekonek

Udari većih asteroida i kometa u prošlosti su uvelike uticali na život našeg planeta. Najpoznatija takva katastrofa dogodila se pre 66 miliona godina kada je 10 km širok asteroid udario na područje današnjeg poluostrva Jucatana u Meksiku. Udar je izazvao eksploziju koja je imala energiju nekoliko milijardi atomskih bombi i uništio 75% svih biljnih i životinjskih vrsta, uključujući sve kopnene dinosaure.

No i manji objekti mogu uzrokovati štetu. Primer opasnosti koju predstavljaju mali asteroidi i komete je objekt koji je 15. veljače 2013. prodro u Zemljinu atmosferu u blizini ruskog grada Čeljabinska. Smatra se da je imao prečnik od 20 metara i težio 18 tona. Eksplodirao je u atmosferi izazvavši ogromnu eksploziju u kojoj je ozleđeno više od 1500 ljudi.

Čeljabinski meteor je najveći svemirski objekt koji je ušao u Zemljinu atmosferu u zadnjih 100 godina, no nitko nije video da dolazi.

IZVOR: YT / Tuvix72