Ministar građevinarstva, saobraćaj i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da protesti protiv iskopavanja rude jadarit nemaju nikakve veze sa ekologijom, već je to pokušaj smene vlasti na silu.
- Da ovdašnji protesti imaju veze sa ekologijom, organizatori ne bi blokirali železnicu koja je najekološkiji vid prevoza. Blokade su zapravo njihov način da zaustave privredu, izazovu haos u zemlji i na silu promene vlast i oni to ne kriju. Ne interesuje njih ni litijum, ni Jadar, ni životna sredina, ni zdravlje, a ni građani. Samo vlast - rekao je on u intervjuu za današnje 'Večernje novosti'.
Dodao je da je na protestima bilo ljudi koji iskreno strahuju da bi rudnik mogao da zagadi zemljište, reke, pa i vodu za piće jer se, kako je rekao, godinama vodi strašna kampanja laži i nestina.
Prema njegovim rečima, upravo zato je predsednik Srbije Aleksandar Vučić krenuo u razgovore sa građanima, da im kaže ono što često u moru dezinformacija i neistina ne mogu ni da čuju, a to je da je iskopavanje i prerada ove rude zapravo šansa za Srbiju, ali i da ova vlast sigurno ne želi da naudi svojim građanima niti da ostavi zagađenu zemlju budućim generacijama.
- Kopanja neće biti ako novi tim Ministarstva zdravlja kaže da litijum može na bilo koji način da ugrozi zdravlje ljudi - naglasio je Vesić.
On je naveo da je Srbija prva u Evropi po stopi rasta, da je životni standard na znatno višem nivou, da su devizne rezerve zemlje rekordne, a da bi eksploatacija jaradita i te kako doprinela dodatnom ekonomskom razvoju.
- I ne bih rekao da će litijum već biti prevaziđen, jer je potražnja za njim sve veća. Evropska unija (EU) je gotovo u potpunosti zavisna od uvoza litijuma, a prema podacima Evropske komisije potražnja će porasti čak 12 puta do 2030. godine - istakao je on.
Odgovarajući na pitanje kako vidi upozorenja Rusije i Kine da iza protesta stoji Amerika i da li je u Srbiji moguća repriza Majdana, rekao je da u Srbiji nikakve reprize Majdana neće biti, niti će biti blokade železnica i puteva i dodao da se vlast u Srbiji neće menjati na silu, niti na ulici.
Govoreći o efektima prestanka naplate naknada za građevinsko zemljište, Vesić je naveo da se odluka o ukidanju naplate, od pre 13 meseci, pokazala kao ispravna, jer je time omogućeno da se krene u nekoliko velikih projekata, pa su velike kompanije počele izgradnju novih fabrika i otvoriće se nova radna mesta.
Vesić je rekao i da će se narednih godina raditi na obnovi i izgradnju lokalnih i regionalnih puteva, u šta će u četiri godine biti uložene dve milijarde evra.
- Sa dve milijarde evra možemo da uradimo oko 4.000 km lokalnih i regionalnih puteva, a kada tome dodamo da Ministarstvo iz svojih sredstava radi oko 500 km godišnje, u narednih četiri do pet godina moći ćemo da uradimo i obnovimo 6.000 km lokalnih i regionalnih puteva - naveo je on.
Vesić je dodao da, budući da u Srbiji ima oko 16.000 km takvih puteva od kojih oko 7.000 km nije u najboljem stanju, znači da sa ovim ulaganjima mogu da se završe i rekonstruišu gotovo svi putevi.
Ministar je naveo i da radovi na beogradskom metrou teku predviđenom dinamikom i da će vrlo brzo početi gradnja stanica, kao i da je u međuvremenu raspisan tender za projektovanje treće linije metroa.
Autor: Tanjug