Komisija je objavila da su sva tri operatera postupila po osnovu regulatorne obaveze i najavila promene cena usluga

Komisija za zaštitu konkurencije utvrdila je da mobilni operateri u Srbiji povećanjem cena svojih usluga nisu prekršili zakon i konkurenciju, niti su se direktno ili indirektno tajno dogovarali o poskupljenju usluga, kao i da su u zakonskom roku obavestili svoje korisnike.

Komisija je objavila da su sva tri operatera postupila po osnovu regulatorne obaveze i najavila promene cena usluga mobilne telefonije.

Foto: milosblog.com/NZ

Dodaje se da se, na osnovu podataka dostavljenih od sva tri operatora mobilne telefonije po zahtevu Komisije (redosled najave povećanja cena, dokumentacija koja je tom prilikom objavljivana i sl), nije moglo osnovano pretpostaviti postojanje prethodnog dogovora u pogledu povećanja cena.

- Dakle, na visoko koncentrisanim tržištima, jedna promena cena koja nije deo eventualnog prethodno postignutog dogovora, a koja pri tome nije istovremena, niti u istom (nominalnom/procentualnom) iznosu i koja je prethodno saopštena organizacijama potrošača, regulatornom telu, te javno objavljena shodno odgovarajućoj regulativi, nije dovoljna da Komisija pouzdano pretpostavi ponašanje koje bi ukazivalo na postojanje povrede konkurencije, u meri koja omogućava ispunjenje pravnog standarda za pokretanje postupka po službenoj dužnosti - postojanje osnovane pretpostavke iz člana 35. Zakona da je učinjena povreda konkurencije - navodi se u saopštenju.

Komisija podseća da je, krajem februara i tokom marta, na osnovu javno dostupnih informacija bila upoznata sa namerom da sva tri mobilna operatera povećaju cene usluga mobilne telefonije, ali je primilila i više inicijativa građana za ispitivanje postojanja eventualne povrede konkurencije.

- Tako je na osnovu javno dostupnih podataka konstatovano da su sva tri mobilna operatora, unapred najavila povećanje cena svojih usluga, uključujući i metode javnog obaveštavanja, i to 30 dana pre promene cena. Prema izjašnjenjima operatora dostavljenim na zahtev Komisije, pre objave o povećanju cena pojedini operatori su obavili konsultacije sa Nacionalnom organizacijom potrošača Srbije ili su o nameravanom povećanju cena unapred, dopisom, obavestili Regulatorno telo za elektronske komunikacije i poštanske usluge - navodi se u saopštenju.

Dodaje se da je Komisija naročito analizirala podatke o vremenu najave povećanja cena i o iznosu povećanja, posebno imajući u vidu navode iz medija koji se odnose na podudarnosti u pogledu ova dva faktora, kao i ponašanje mobilnih ambasadora kod prethodnih povećanja cena iste usluge.

Kada je reč o iznosu povećanja, takođe je utvrđeno da se ne može osnovano pretpostaviti postojanje prethodnog dogovora o ovom elementu cene.

- Naime, poređenjem podataka dostavljenih na zahtev Komisije koji se odnose na povećanje cena kod sva tri operatora, i to kako po pojedinačnim paketima koji su međusobno uporedivi, tako i uprosečene vrednosti povećanja, utvrđeno je da povećanja cena nisu jednaka ni u nominalnom ni u procentualnom iznosu kod sva tri posmatrana operatora mobilne telefonije - objašnjava se u saopštenju.

Autor: Tanjug