Ko bi rekao da somovi mogu da budu toliki?

Ovih dana na severu Italije se desila neobična okolnost. Naime, žitelji priobalnog područja na reci Po su imali priliku da vide ogromnog soma. 😲 Nemote se smejati, mislili smo na pravog soma, odnosno džinovsku rečnu ribu dugačku celih 285 centimetara!

Naime, poznati pecaroš iz ovih krajeva po imenu Alesandro Bjankardi (možete ga pratiti na njegovoj Fejsbuk stranici OVDE ili Instagram stranici OVDE) je prošle nedelje imao najveći ulov koji je svet ikada video, bar kad je som u pitanju.

View this post on Instagram

A post shared by Alessandro Biancardi madcat (@alebiancardi_catfishing_madcat)

IZVOR: IG / @alebiancardi_catfishing_madcat

- Sve je počelo kao običan dan pecanja, otišao sam na reku. Pre odlaska proverio sam svoj pribor, jer sam izuzetno pedantan. (...) U tišini sam prišao prvom mestu i nakon nekoliko zabačaja stigao je snažan udarac, riba je stajala nekoliko sekundi pre nego što je krenula u veoma komplikovanu borbu, između jakih struja i mnogo potopljenih prepreka. Pratio sam je preko 40 beskrajnih minuta, i kada je prvi put isplivala na površinu, zaista sam shvatio da sam zakačio monstruma - rekao je Bjankardi za medije.

Ispostavilo se da se i te kako radilo o jednom monstrumu, jer je som kojeg je Bjankardi uhvatio zapravo za zelih 4 centimetara duži od najvećeg uhvaćenog primerka te vrste do sad, a po njegovim rečima, za 23 godine koliko se bavi pecanjem, nikada nije video toliku ribu.

- Som kao da je sam bio začuđen što ga je neko uhvatio, tako da je bio miran neko vreme pre no što je krenuo u dugu borbu - naglasio je Alesandro, koji kaže da je ribu uspeo da obuzda tako što ju je vukao ka plićoj vodi.
View this post on Instagram

A post shared by Alessandro Biancardi madcat (@alebiancardi_catfishing_madcat)

IZVOR: IG / @alebiancardi_catfishing_madcat

Nažalost, ili na sreću, nikada nećemo saznati masu ovog primerka, jer je pecaroš rešio da je što pre vrati u vodu.

- Radi se o retkoj vrsti pa sam se plašio da bi za soma bio preveliki stres i ako ga budemo bacili na vagu, tako da sam ga relativno brzo pustio nazad u vodu. Nadam se da bi mogao još nekog ribolovca da usreći kao što je mene - objasnio je on.

Iz organizacije MADCAT je saopšteno da je ovaj som definitivno najveći uhvaćeni, bar kad je dužina u pitanju, a rekord je držao jedan primerak koji je uhvaćen 2010. godine, a koji je bio dugačak 280 centimetara. Interesantno je da je i taj som bio uhvaćen u reci Po, tako da se u toj vodi, po svemu sudeći, stvarno nešto neobično dešava.