Putnici avio-kompanija ove godine su suočeni ne samo sa visokim cenama karata, već i sa brojnim otkazivanjem letova, što bi, pokazuje međunarodna analiza, moglo postati normalno stanje u avio-saobraćaju.
Evropske avio-kompanije, u poređenju sa međunarodnom konkurencijom, imaju velike troškove za osoblje i manje podsticaja da zaposle dodatne radnike, te se kompanije, i pored većih prihoda, treću godinu za redom moraju suočiti sa gubicima, navodi se u analizi Alianc Trejd i osiguravajućeg društva Acredia.
Do kraja godine će avio-karte poskupeti za jednu petinu u odnosu na prošlu godinu, a vrhunac poskupljenja se očekuje tek u prvom kvartalu iduće godine.
Međutim, potražnja za kartama ostaće visoka, ali će putnici štedeti na smeštaju i dužini boravka, kako bi mogli sebi priuštiti skupe troškove putovanja.
Analizom se došlo do zaključka da će prelazak na transport bez štetnih gasova biti još veći izazov od korona-krize, te finansijski eksperti u evropskom saobraćaju vide prednost železnice.
Ekološki zahtevi EU ugrožavaju dobiti avikoompanija, navodi se u analizi.
Zahtev da do 2053. udeo obnovljivog goriva bude 20 odsto povećaće cenu goriva za avione za 30 odsto, a cilj da udeo obnovljivog goriva bude 38 odsto do 2045. povećaće troškove za 57 odsto.
Inače troškovi goriva odnose 25 do 30 odsto prihoda avio-kompanija.
Zašto se diva iz filma Peti element zove PLAVALAGUNA? 💙🌊
Nadal: Đoković dokazao da je VELIKI ŠAMPION
Autor: Tanjug