Potrošači promenili svoje navike

Deonica Airbnb-a, diva za kratkoročni najam, pala je za gotovo 13 odsto nakon što je smanjio svoje projekcije prihoda za treće tromesečje i potvrdio da vidi znakove usporavanja potražnje gostiju iz SAD-a tokom prošlonedeljnog poziva o zaradi.

Izvršni direktori brzo su ukazali na to da potrošači menjaju svoje navike potrošnje. Ali Airbnbove poteškoće takođe su rezultat toga što se putnici umesto toga odlučuju za hotele, piše Dan Latu iz Business Insidera.

To je velika promena u odnosu na pre samo nekoliko godina kada je Airbnb bio u procvatu jer su ljudi tražili kako da pobegnu iz gradova u potrazi za dodatnim prostorom i svežim zrakom. Ali, godine koje su usledile nisu uvek bile blagonaklone prema Airbnbu.

Popis obaveza i pravila za pranje rublja u kombinaciji s visokim naknadama za čišćenje nekima je uništilo iskustvo. Prevare koje su uz pomoć primamljivih ponuda mamile korisnike bile su još jedna otegotna okolnost za Airbnb. Ali čak i da ste bili voljni zanemariti sve to, možda čak i ne biste mogli rezervirati Airbnb jer je sve veći broj gradova zabranio tu platformu.

Transformacija Airbnb-a u hotel traje već neko vreme. Ali smanjenje projekcija za treći kvartal, kada se zna da potrošači najviše putuju, ukazuje na prekretnicu.

Aplikacije koje su se oslanjale na niske cene da bi brzo rasle i izgradile lojalnost bile su prinuđene da prilagode svoj poslovni model. Prestanak takozvane milenijumske subvencije za stil života - u kojoj je Airbnb bio ključni igrač - rezultirao je nekim preispitivanjem potrošača.

Klijenti su pauzirali svoju potrošnju na način koji je uticao na Airbnb. Ali to je takođe rezultat načina na koji Airbnb vodi svoje poslovanje za razliku od širih ekonomskih sila.

Airbnb je signalizirao da bi mogao tražiti inspiraciju od svog rivala - hotela. Glavni poslovni direktor kompanije rekao je za Blumberg da razmatra ponudu luksuznih usluga za goste u pokušaju da povrati goste hotela.

Autor: bussines insider