Trećeg aprila 1903. godine vozom iz Pešte u Beograd je stigao 1. automobil u Srbiju 🚗.
Trgovac Boža Radulović platio ga je 12.000 kruna u zlatu, a njegov šofer Sreten Sreta Kostić tako je postao 1. vozač u Srbiji. Međutim, ubrzo je Radulović bankrotirao, pa je Sretu preporučio kralju Petru, koji ga je uzeo za šofera.
Sreta je ostao kraljev šofer sve do 1915. godine, kada se prilikom povlačenja prema Albaniji zapalio kadilak koji je vozio. Tom prilikom zapalio se šinjel kralja Petra, kojeg je Sreta izneo iz kola i spasao. Međutim, stari kralj, uplašen zbog požara, optužio je Sretu za nesreću i naredio da mu se "udari 25 po turu" 😲😲😲.
Sreta nije mogao da istrpi to poniženje, pa se u Srbiju vratio tek 1921. godine, nakon smrti kralja Petra. Tada je osnovao 1. auto-školu u Beogradu i postao predsednik Beogradskog udruženja šofera 😎.
STRASTVENI ŠOFER kraljica MARIJA 😊🚘
Prvi asfaltni put izgrađen je 1930. godine: od Trošarine do vrha Avale, kao 1. saobraćajnica sa 2 obeležene saobraćajne trake i sa saobraćajnim znakovima.
Međutim, samo dan pošto su saobraćajni znakovi bili postavljeni - iste noći su bili pokradeni 😡.
I to se nastavljalo: kako bi saobraćajni znakovi bili postavljeni, opet bi ih neko uništio. To je nerviralo Sretu Kostića, koji je živeo kraj novog puta, i to na deonici gde su se često dešavale saobraćajne nezgode.
Sreta je odlučio da iskoristi veliku popularnost Diznijevog junaka Mikija Mausa, odnosno Mike Miša, kako su ga tada nazivali, i napravio je saobraćajni znak koji je predstavljao Mikija u prirodnoj veličini sa porukom 👇🏻:
Drži desno!
I taj saobraćajni znak je više puta uništavan, ali ga je Sreta uvek popravljao. Ostao je na tom putu sve do 1941. godine, kada su ga uklonili nacisti.
IZVOR: YT / Priče o Beogradu
✨ KINESKI FESTIVAL SVETLA ✨ u Beogradu i Novom Sadu 😍
Autor: redportal.rs