Da li ste nekad ćaskali sa prijateljem o tome kako ćete kupiti određeni predmet i koliko sledećeg sata vam je izašla reklama upravo za taj predmet? Ako je tako, vrlo je verovatno da ste se zapitali da li vas vaš telefon "sluša".
Međutim to zaista ne znači da vas vaš smartfon prisluškuje, zapravo ni ne mora to da čini. Postoji velika šansa da ste mu dali sve informacije koje su mu potrebne o vama odavno.
MOGU LI TELEFONI DA NAS ČUJU?
Većina nas, redovno, otkriva lične informacije velikom broju različitih sajtova i aplikacija. Ovo činimo kada im dajemo određene dozvole, ili kada dozvolimo tzv. kolačiće da prate naše onlajn aktivnosti.
Ti tzv. first party cookies (kolačići), dozvoljavaju sajtovima da pamte određene naše detalje vezane za našu interakciju sa određenim sajtom. Na primer, login kolačići čuvaju vaše login podatke, odnosno ime i šifru da ne morate da ih svaki put unosite iznova.
Tzv. third party cookies su kreirani od strane domena koji nisu vezani niti su deo sajta koji vi posećujete. U ove grupe spadaju marketinške kompanije koje funkcionišu u saradnji vebsajtom ili aplikacijom koju koristite.
Te marketinške kompanije kontrolišu reklame koje imaju pristup informacijama o vama.
Na taj način moguće je izgraditi sliku o vašem životu: vaše rutine, želje i nadanja. Ove kompanije konstantno traže način da ocene kako se kotira njihov produkt i koje su varijable koje na njega utiču - sve od starosti kupca, pola, visine, težine, posla, hobija itd.
Klasifikujući i grupišući informacije, marketinške agencije poboljšavaju svoje algoritme uz pomoć kojeg ciljaju potencijalne kupce.
TEHNOLOGIJA: U strahu su velike oči 😄
MOĆ KOMPJUTERA
Postoji više tehnika na koji način možete da naučite mašine kao i AI da pomognu sisteme koji sakupljaju i filtriraju podatke, poput grupisanja sličnih informacija, klasifikacija po tipu, asocijaciji i afinitetu.
Algoritam prati šta vi tražite i posebno šta lajkujete i koji je to tip posta. Na osnovu toga sledeći put će vam poslati odgovarajuću reklamu. Ili ako ste lajkovali post koji je već sam po sebi objavljena reklama, algoritam će zapamtiti da je od vas dobio pozitivan odziv na plasiran sadržaj - i poslati vam još sličnog sadržaja.
Preporuke po tipu reklama koje će vam se plasirati uključuju i sledeće podatke:
- Druge reklame za koje ste pokazali bilo kakvo (pa i negativno) interesovanje.
- Lične informacije i detalje o sebi koje ste dali platformi (starost, email addresa, pol, lokacija i sa kojih uređaja pristupate platformi).
- Informacije koje su druge platforme sakupile o vama se često dele među mnogim različitim platformama.
- Grupe i postove kojima ste pristupili ili lajkovali.
Zapravo AI algoritam može marketinškim stručnjacima da omogući da stvore velike databaze podataka i da ih iskoriste da konstruišu kompletnu društvenu mrežu, rangirajući ljude sa kojima ste u kontaktu prema tome u kolikoj ste interakciji sa njima.
U tom trenu mogu da ciljaju ne samo vas, sa podacima koje imaju o vama, već i sa onim podacima koje imaju sakupljene od vaših prijatelja, familije, rođaka i poznanika koji takođe koriste istu platformu.
Na primer tako će vam Fejsbuk predložiti odmah nešto što je vaš prijatelj kupio, a da nije uopšte morao da prisluškuje vaš razgovor.
Suštinski posmatrano, prisluškivanje razgovora je potpuno kontradiktoran potez, koji naspram navedenih podataka koje mi sami dajemo donosi minimalne rezultate a zahteva velika ulaganja.
Nema potrebe prisluškivati, kada smo mi sve sami dali. 😁
NAUKA: Istraživači napravili KVANTNI MIKROSKOP 😀😀😀
NAUKA: Šta su to zapravo neuroni? 🧐
Autor: redportal.rs