Ukupno će biti izloženo 278 novih električnih vozila

Najveći kineski sajam automobila otvoren je u Pekingu u četvrtak, a najveća imena su pokazala svoja najnovija električna vozila, podvlačeći kako je najveće svetsko tržište automobila već u potpuno "električnom stanju" i da se ne osvrće unazad.

Proizvođači automobila su spremni da otkriju 117 novih modela naspram 93 na prošlogodišnjem sajmu u Šangaju, dok će ukupno biti izloženo 278 novih električnih vozila sedam više nego prošle godine, rekli su organizatori.

Sajam, koji traje početkom sledećeg meseca, dolazi kada je prodaja NEV-a dostigla prekretnicu početkom aprila, čineći preko 50% automobila prodatih u Kini, pokazali su podaci auto-asocijacije.

Prodaja je dobila podsticaj zbog jednogodišnjeg rata cena koji je smanjio profitne marže, jer proizvođači automobila nastoje da održe korak najavljujući novije, jeftinije modele i promocije.

- Na sajmu automobila u Pekingu, nema sumnje da više nema interesovanja za benzinska vozila. 🤔Svi traže najnovije tehnologije u inteligenciji i elektrifikaciji - rekao je za Rojters Vilijam Li, osnivač i izvršni direktor kineskog proizvođača električnih vozila Nio.

Ako dođete ovamo, više ne biste trebali sumnjati u električna vozila. To zapravo nije budućnost, već ono što se dešava upravo sada.

Gomile su preplavile štandove kineskih proizvođača, kao što je BID, i novajlija u industriji Šaomi, a proizvođač pametnih telefona je "ukrao" šou održavajući jedan od najranijih događaja za štampu. Izvršni direktor Šaomija Lei Jun rekao je da je broj zaključanih porudžbina za njegovu sportsku limuzinu SU7 dostigao 75.723 i da su među kupcima bili vlasnici automobila poput BMV-a i Audija.

BID, najveći svetski proizvođač električnih vozila, snažno je promovisao svoje premijum brendove Iangvang i Denza dok pokušava da odbaci svoj imidž jeftinog proizvođača automobila.

Takođe je najavio Ocean-M, sportski hečbek sa pogonom na zadnje točkove po ceni od 150.000 do 200.000 juana (20.699 do 27.598 dolara) koji će biti prvo vozilo napravljeno na novoj potpuno električnoj platformi. Automobil srednje veličine cilja na srednju klasu Kine i prodaje se daleko ispod cene uobičajenih električnih vozila u Severnoj Americi i Evropi.

Strani proizvođači automobila, koji su se trudili da resetuju svoje kineske strategije i sustignu električnu smenu, hvalili su planove za više ulaganja u lokalnu proizvodnju i istraživanje, sa japanskim Nissan Motor i Mazda Motor, koji su predstavili automobile skrojene za kineske vozače.

Američki proizvođač automobila Dženeral motors po prvi put je izostavio vozila sa tradicionalnim motorima iz svoje izložbene ponude, dok je nemački Mercedes Benz odbacio glasine da odustaje od elektrifikacije jer je pokazao nekoliko novih električnih vozila. 🧐

Tesla je ponovo je preskočio sajam. Njegovo poslednje pojavljivanje bilo je 2021. godine kada se nesrećna mušterija popela na Teslu koja je bila izložena u znak protesta zbog njenog postupanja zbog njenih pritužbi na kočnice za koje je rekla da ne funkcionišu.

Neki kineski brendovi izneli su planove u inostranstvu, odbacujući zabrinutost Evrope i SAD u vezi sa prevelikim kapacitetom industrije i naglasili da su jednostavno postali bolji kroz inovacije.

- Sa kineskom automobilskom industrijom koja ulazi u novu eru globalizacije i rastućom snagom kineskih domaćih brendova, kineska vozila koja se kreću na svetsku scenu takođe su postala novi trend - rekao je predsednik Great Val Motor Mu Feng.

Autor: redportal.rs