Naučnici veruju da je ruž za usne iz bronzanog doba sa tamnocrvenom bojom otkriven u Iranu, što sugeriše da su drevni Iranci možda mazali usne još od drugog milenijuma pre nove ere.
Boja za usne je bila sadržana u maloj, ukrašenoj bočici hlorita, koja je otkrivena u regionu Jiroft na jugoistoku Irana 2001. Nedavno je otkriveno da je napravljeno negde između 1936. i 1687. pre nove ere, što bi ovo učinilo verovatno najranijim ružem za usne.
Koliko god da zvuči impresivno šminka stara skoro 4 milenijuma, istraživači dodaju da poodmaklo doba ruževa nije toliko iznenađujuće „s obzirom na dugogodišnju, dobro poznatu tehničku i estetsku tradiciju u kozmetologiji u drevnom Iranu“.
Podloge, senke za oči i crni kreoni za oči su ranije identifikovani na drevnom Bliskom istoku i Egiptu. Međutim, tamnocrveni pigmenti poput onih koji se nalaze u ruževima ostali su neuhvatljivi do sada.
Hemijska analiza ostatka ostavljenog u bočici, koja do sada podseća na fini ljubičasti prah, otkrila je da sadrži pretežno hematit, poznat po svojoj intenzivno crvenoj boji, zatamnjenoj manganitom i braunitom, i upotpunjen tragovima galena, anglizita i drugih organskih materija. supstance. Biljna vlakna su takođe bila prisutna u arhaičnoj kozmetičkoj mešavini, verovatno zbog svojih aromatičnih svojstava, koja su možda korišćena za mirisanje karmina.
Istraživači su takođe identifikovali kvarcne čestice, iz mlevenog peska ili kristala, za koje sugerišu da bi mogli da budu uključeni da dodaju malo svetlucanja, iako je mnogo manje glamurozno objašnjenje da se kvarc otkinuo sa posude koja se raspada.
- Ova mešavina ima upadljivu sličnost sa receptima savremenih ruževa - pišu autori studije.
Sama bočica je ukrašena finim rezovima i za razliku od bilo kojeg drugog sličnog predmeta koji je trenutno poznat. Zbog ovoga i činjenice njegovog neobičnog sadržaja, istraživači pišu da podržava ideju da su kozmetički proizvodi u drevnim vremenima bili brendirani, pakovani i trgovani u standardnim tipovima kontejnera sa specifičnim oblicima koji omogućavaju laku vizuelnu identifikaciju, kao što je slučaj sa savremenom kozmetikom i parfemima.
Iako nije moguće znati ko je bio vlasnik i nosilac karmina, pronalazak ipak nudi uvid u često zanemarenu kozmetičku industriju iz bronzanog doba.
Autor studije profesor Masimo Vidale rekao je za Smithsonian Magazine:
- To je bio skup izraz luksuza koji je igrao ključnu ulogu u oblikovanju društvene interakcije u hijerarhijama ranih gradova.
Studija je objavljena u časopisu Scientific Reports.
BELA HADID pokreće svoj brend 🌺
Autor: redportal.rs