Ana: Savete primaj samo od onih koji su postigli ono što želiš i koji se nalaze tamo gde želiš da stigneš ⭐

Ana Nenadić je copywriter, a bavi se i mentorskim radom. Njene edukacije pohađalo je preko 200 ljudi 📝. Po formalnom obrazovanju je profesorka italijanskog jezika. Istče da voli da radi sa mladima jer smatra da dobijaju dosta negativnih poruka od društva u celini, te je njen cilj da ih motiviše i pokaže da je moguće raditi posao koji voliš i postići sve što želiš 🎇.

U intervjuu za Redportal.rs Ana nam je otkrila koje su prednosti a koje mane copywritinga, 3 stvari koje je do sada naučila u biznisu, zašto želi da postane sertifikovani Erasmus+ trener, putovanje koje posebno pamti, kao i šta joj je guilty pleasure 😅.

Foto: redportal.rs/Privatna arhiva

Koje su prednosti, a koje mane copywritinga kao zanimanja iz tvog dosadašnjeg iskustva? 🤔

Za mene lično najveća prednost je što je posao ekstremno fleksibilan, može da se radi u potpunosti onlajn sa bilo kog mesta na svetu 😎. Već 5 godina unazad nemam fiksno radno vreme, već radim kad mi se radi.
Od ostalih prednosti izdvajam to što je kreativniji i zanimljiviji od većine poslova i što svakog dana imaš priliku da dosta toga naučiš o različitim oblastima za koje pišeš.
Od mana bih istakla da nema previše timskog rada. Mnogo vremena radiš sam i posao organizuješ sam, pa nekim ljudima fali ta socijalna komponenta.

Kao 1 od 5 copywriting trendova za 2024. navela si treniranje AI alata. Šta nam više može reći o tome? 🧐

Korišćenje AI alata u copywritingu nije novina, ali su postali poznati skoro svima tek u 2022/23. sa pojavom ChatGPT-a, kada je krenula panika da će veštačka inteligencija u potpunosti zameniti copywritere i mnoga druga zanimanja 🤯.
Ono što ja u praksi vidim je da zanimanje copywritera neće nestati, ali će zahtevati promene i prilagođavanje ☝🏻. Odnos copywritera i veštačke inteligencije vidim kao timski rad, gde nam AI ubrzava rad i pomaže, ali čovek je i dalje onaj koji upravlja AI alatima 😎.
Rodilo se novo zanimanje, tzv. prompt engineer, odnosno osoba koja daje detaljne instrukcije AI alatu i trenira ga tako da on dȃ kvalitetne rezultate. Kvalitet teksta generisanog od strane AI (output) zavisi od toga koliko su dobre i detaljne instrukcije i informacije koje smo mu dali, tj. output zavisi od našeg inputa.
View this post on Instagram

A post shared by Ana Nenadić (@ana.nenadic_)

IZVOR: IG / @ana.nenadic_

Predavanje/vebinar/radionica koju si održala a da je na tebe ostavila najjači utisak?

Predavanje koje sam održala ove jeseni na svom matičnom fakultetu – Filološkom fakultetu u Beogradu (po formalnom obrazovanju sam profesorka italijanskog jezika).
Dok sam se obraćala studentima raznih jezika koji su zainteresovani za copywriting, imala sam osećaj kao da se obraćam sebi iz prošlosti, koja je obožavala da piše, ali nije ni sanjala da će to jednog dana postati njen PRAVI posao 📝.
Volim da radim sa mladima jer mislim da dobijaju dosta negativnih poruka od društva u celini („spusti se na zemlju, to je nerealno, traži neki pravi posao” itd.), tako da je moj cilj da ih motivišem i da im pokažem da je moguće drugačije, da je moguće raditi posao koji voliš i postići sve što želiš 🎇.

Najčešće pitanje koje ti postavljaju polaznici tvojih kurseva? 😅

Odakle početi sa copywritingom i može li se stvarno živeti od toga? 😅
Početi od učenja o marketingu, psihologiji i SEO-u. A odgovor na drugo pitanje, apsolutno da, hiljade mojih kolega iz Srbije i ja smo dokaz da se može živeti od pisanja, čak i kod nas na Balkanu.

Na svom Instagramu napisala si da ti je sledeći cilj da kroz nekoliko godina budeš sertifikovani Erasmus+ trener. Reci nam detaljnije o tome. 😊

Erasmus+ programi su sjajna prilika za ljude ispod 30 godina da odu na treninge u inostranstvo i usavrše svoje digitalne veštine u internacionalnom okruženju 😍.
Kao neko ko je do sada učestvovao na brojnim treninzima kao polaznik i toliko toga naučio, moj cilj je da u godinama koje dolaze na neki način dam svoj doprinos i postanem trener za digitalni marketing i copywriting.
Sjajna stvar je što su Erasmus+ treninzi potpuno besplatni i dostupni svim mladim ljudima (česta je zabluda da su samo za studente, nije tako), pa mi je cilj da doprem do mladih iz ugroženih grupa koji možda na drugi način ne bi mogli sebi da priušte edukacije iz digitalnog marketinga, a možda se u tome pronađu i odluče da se bave ovim poslom 🍀.

Foto: redportal.rs/Privatna arhiva

Tri najbitnije stvari koje si do sada naučila u biznisu?

📌 Potrebna je neverovatna upornost, strpljenje i rezilijentnost. Retko ko je uspeo iz prvog pokušaja, već petog, desetog, itd.
📌 Savete primaj samo od onih koji su postigli ono što želiš i koji se nalaze tamo gde želiš da stigneš.
📌 Marketing kroz sadržaj i davanje vrednosti je najbolji marketing na duge staze, bolji od bilo koje plaćene reklame. Ljudi prepoznaju kvalitet i autentičnost, ne boj se da daš besplatnu vrednost u neograničenim količinama – jer onaj koji se boji da dȃ (savet, vrednost, itd.) ne može ni da primi.

Putovanje koje posebno pamtiš? 🌎

Gruzija – jednostavno jako je drugačija od ostalih zemalja koje sam posetila i još uvek nije previše komercijalizovana za turiste, pa se osećaš kao lokalac. Obožavam njihovu kuhinju i svakome preporučujem da je proba (ima sada nekoliko restorana i u Beogradu). Imaju i najlepše pismo na svetu, prelepo izgleda 😍.

Kuvano vino ili kuvana rakija? 

Ne volim rakiju 😅. Tako da kuvano vino 🍷.

Šta ti je guilty pleasure? 🤭

Slatkiši, čips i TikTok 😌.

Koju društvenu mrežu najviše koristiš?

Verovali ili ne – LinkedIn 😄. Ne samo zato što mi je puno pomogla u promociji svog posla već zato što sam preko nje upoznala jako inspirativne ljude iz regiona i sveta 🤗. Svaki dan tamo saznam nešto novo i zanimljivo.

Gifovi ili mimovi?

Mimovi znaju da mi budu jako smešni, a kod gifova često ne razumem poentu, pa ih ni ni ne koristim 😳.

Koliko je u životu bitna želja? 🎇

Jako. Mene u životu najviše vode i inspirišu moje želje i snovi. Mislim da nikada ne treba odustati od njih, niti je ikada kasno vratiti im se ako smo došli do nekih godina i izgubili kontakt sa sobom i onim što stvarno želimo. Mislim da treba pratiti svoje želje, kako one velike tako i one male (npr. želja da isprobamo neki novi hobi i slično) ☝🏻.

Poruka za naše čitaoce, gledaoce i slušaoce 👇🏻👇🏻👇🏻

Pratite svoje snove i budite uporni. To što se 90% ljudi zadovoljava prosečnim životom u svakom smislu – ne znači da morate i vi.

👉🏻 Ako želite više da se informišete o Ani i njenom radu, možete posetiti OVAJ SAJT.

Autor: redportal.rs / Jovana Radić

#Ana Nenadić

#Ljudi govore

#RED intervju

#copywriting

#digitalni marketing

#intervju

#marketing