Janja Jovanović je LinkedIn edukatorka i konsultantkinja. Trenutno drži mentorske programe Uvod u LinkedIn za biznis i LinkedIn za biznis 📖, kao i Sređivanje LinkedIn profila. Njene edukacije je prošlo preko 2.500 ljudi 😍. LinkedIn joj je omogućio i da spremnija krene u preduzetničke vode početkom 2019. godine.
U intervjuu za Redportal.rs Janja nam je otkrila kada se okrenula LinkedInu za biznis, najčešća pitanja koja joj postavljaju polaznici njenih edukacija, koje je 3 stvari do sada naučila u biznisu, kako bi pesmama opisala društvene mreže, kao i da li više voli blage ili jarke karmine 🥰.
Kada si se okrenula LinkedInu za biznis? Šta je bio okidač? 🤔
Godine 2017. sam radila u jednoj marketinškoj agenciji. Tada sam odlučila da malo više testiram LinkedIn da vidim šta može da nam donese. Posle nekoliko meseci mi je već bilo jasno da je mreža zlato za B2B 🤩. Istražujući mrežu i kreirajući redovno sadržaj, počela sam da privlačim klijente, kao i nove zaposlene toj agenciji. Tako je počelo 🙂.
Posle mi je LinkedIn omogućio da lako dobijem naredne poslove, kao i da spremnija krenem u preduzetništvo početkom 2019. godine jer sam već imala relativno izgrađen lični brend. Danas učim preduzetnike i stručnjake koji pružaju usluge kako da najbolje iskoriste LinkedIn za svoje poslovne ciljeve 😎.
Na svom LinkedInu si podelila poslovne uvide iz 2023. Kojih 5 bi od njih istakla kao najvažnije? 🧐
Da, da 😊. Tih uvida ima baš puno jer sam prošle godine radila intenzivno sa mentorom. Izdvojiću sledećih 5 👇🏻
1. Radi sa mentorom da bi pomerao granicu svog mogućeg i rastao mnogo brže.
Primera radi, meni je delovalo nemoguće da zarađujem million evra godišnje radeći iz Srbije. Nakon rada sa mentorom to mi sada deluje i te kako moguće i sigurna sam da će se ostvariti u bližoj ili daljoj budućnosti. Takođe, učiš iz grešaka mentora. On je od grešaka napravio protokole koje deli sa tobom da bi ubrzao tvoj put. Benefit rada sa mentorom su mnogo veći od ova dva nabrojana.
2. Za sve novo što ti ponude i što planiraš razmisli da li je ON BRAND.
To znači da odbijam sve što nije u skladu sa mojim ciljevima, načelima i vrednostima. Zapitam se da li bi to radila verzija mene koja zarađuje milion evra?
3. Ne menjaj stalno ponudu, nauči da je prodaš.
Ljudi često menjaju svoju ponudu jer misle da nije nešto u redu sa njom ako ljudi ne kupuju. Umesto toga treba da nauče da je prodaju i da ne odustanu pre vremena. Potrebno je 6–12 meseci da se prihvati nova ponuda / novi brend i zato nije dobro često menjati ponude.
4. Make it stupid simple.
Ljudi ne žele komplikovano. Žele što jednostavnije. Često želeći da im damo što više prenatrpamo ih informacijama koje ne uspeju da svare ni primene. Zato je manje više i zato sve treba da bude stupid simple.
5. Nema magične formule. Svakom ide najbolje ono što je usavršio.
Primer: Ako si razradio newsletter kao kanal i on ti donosi rezultate, a ti sada stavljaš fokus na isprobavanje više novih kanala kao što su, na primer, reels i YT, gubićeš puno vremena jer je potrebno vreme da usavršiš nove kanale. Ukoliko želiš brze rezultate, fokusiraj se na ono što ti provereno radi. Isprobavanje je super kada ti nije hitno. I uvek prvo razradi jedan kanal, pa tek onda kreni na sledeći.
IZVOR: IG / @janja_jovanovic
Poslovna saradnja koja je na tebe ostavila najjači utisak?
U svojoj 10-godišnjoj karijeri imala sam puno lepih saradnji. Prva koja mi pada na pamet je sa Masterbox-om.
Jako se lepo slažem sa Ivanom Bildijem i Istokom Pavlovićem. To što sam predavač na najvećoj digital marketing platformi mi već 3 godine donosi pasivne prihode 🙂.
Najčešće pitanje koje ti postavljaju polaznici tvojih edukacija? 🧐
Postavljaju mi najrazličitija pitanja kao što su 👇🏻
Da li ću posle edukacije moći da nastavim sam?
Da li moram da kreiram sadržaj da bih došao do klijenata?
Kako da pretvorim folovere u klijente?
Koje alate preporučujem itd.
Socijalni dokaz koji ti je napisao klijent a posebno ga pamtiš?
Mnogo mi je teško kada me pitate da izdvojim bilo šta jedno 😀. Teško mi je i kad me neko pita koja mi je omiljena knjiga ili film jer uvek imam bar 3 da nabrojim. Na svom LinkedIn profilu i na sajtu ima baš puno utisaka polaznika. Ono što me najviše raduje je kada postignu željene rezultate ili kada nadmaše svoja očekivanja i prošire granice svog mogućeg 🥰.
Tri najbitnije stvari koje si do sada naučila u biznisu?
Imam jedan tekst na mom blogu gde sam navela 6 lekcija. Izdvojiću iz tog teksta 3 koje tražite.
#1 Mindset je sve 🧠
Jedna od najvećih prepreka za pokretanje i uspeh vašeg prvog biznisa je mindset. Preciznije, nemanje adekvatnog mindseta.
Razlog tome je što nas ceo sistem i škole godinama programiraju da budemo zaposleni, a ne preduzetnici. Ne uče nas o finansijama, porezima, prodaji, marketingu i novcu 💸. Ne uče nas kako da napravimo pasivne prihode, niti kako da ostvarimo finansijsku slobodu. Ni kako da postavimo svoje granice, pregovaramo, sklapamo poslove i svašta još neophodno da bismo se snašli kao preduzetnici.
Zato, kad završimo sve te škole i fakultete, prirodno težimo zaposlenju i radimo za novac, umesto da novac radi za nas ☝🏻.
#2 Delegiranje 📝
To što imate sopstveni mali biznis ne znači da treba sve sami da radite – ovo se obično nauči na teži način.
Razlog tome je što na početku često nemate dovoljno novca da platite ljude, pa sve radite sami i učite u letu dok ne dođete do toga da nemate slobodnog vremena jer imate posla preko glave. A pošto ne možete da se replicirate u više vas koji će brže obavljati posao, tu se javlja ideja o prvim zaposlenima i delegiranju posla ☝🏻.
Mnogi se ovde upetljaju u zamku samozaposlenog „Samo ja znam kako to treba da se uradi” i teško im je da prebace posao na druge, a da se pritom ne mešaju i na kraju završe tako što opet sami urade sav posao jer oni najbolje znaju 🤯.
Istina je da ako ne naučite da delegirate svoj posao, nećete moći da rastete. Bićete samozaposleni i nećete imati svoj biznis.
#3 Sistem koji će raditi i bez vas 💪
Ako prodajete uslugu, moraćete da automatizujete i sistematizujte njen proces tako da je što više napravite proizvodom kako biste uštedeli vreme i mogli da rastete.
Biće potrebno da napravite sistem i uvedete procedure u koje ćete moći da uključite druge ljude koji će znati tačno kako se šta radi i kada ⏳.
Posle više nećete raditi sami to što prodajete, već ćete se fokusirati na vođenje i rast biznisa.
Krajnji cilj, tj. krajnja faza je da samo donosite odluke i budete OWNER.
Sve ovo je proces koji bi trebalo da se odvija korak po korak uz adekvatan plan, znanje, veštine, alate i mentorstvo kako ne biste negde na putu propali.
A kad naučite da napravite sistem koji radi bez vas, moći ćete da pokrećete još biznisa 😎.
Naravno, nemaju svi afinitete ka građenju velikih biznisa. Nekome više odgovara mali biznis, a neki će ostati na modelu samozaposlenog.
Knjiga koju si pročitala u 2023. i svima bi je preporučila? 📖
🤣🤣 Evo pitanja za jednu knjigu 😀 Ako treba baš svima da preporučim knjigu iz 2023, onda je to: „Almanah” Navala Ravikanta. Za one koji imaju biznise: „$100M Offers: How to Make Offers So Good People Feel Stupid Saying No” Aleksa Hormozija.
Čitam po 60 knjiga godišnje i moje preporuke za knjige možete naći kod mene na IG profilu @janja_jovanovic, a često o tome pišem i na newsletteru.
Jarki ili blagi karmini? 💄
Blagi za dan, jarki za noć.
Nestašluk iz tinejdž dana koji nisi nikome do sada rekla? 🤭
Iskreno, nemam pojma. Sad ste mi upregli vijuge 😀. Uglavnom je bilo dovijanje da uradim ono što sam zacrtala.
Najiritantniji smajli?
Svi su mi OK. Samo ne volim kada se prekomerno koriste.
Imaš sledeće društvene mreže: Instagram, X, LinkedIn, Fejsbuk i TikTok. Opiši ih po jednom pesmom. 🎶
Instagram: „Nije sve kao što izgleda”
LinkedIn: „Poso kuća” i „Moj biznis”
X: „Hejteri, mrsh”
Fejsbuk: „Nekad bilo”
TikTok: „Too much for me”
Da li su u životu bitnije male ili velike želje? ✨
Bitno je da ih ostvarimo.
Poruka za naše čitaoce, gledaoce i slušaoce 👇🏻👇🏻👇🏻
Ekipa radija ljubav želi vam prijatan dan 😍. Aca Lukas – „Nisam preživeo”. Vi ste krivi za ovo sada 😂😂.
Šalu na stranu, želim im da žive u skladu sa sobom i da teže da budu bolji, srećniji i uspešniji 🙂.
Autor: redportal.rs / Jovana Radić