Preporuke Komiteta za bezbednost saobraćaja - kako voziti po snegu i ledu

Mnogi pešaci zbog stanja na putevima izlaze na kolovoz, pa se i njima savetuje da se obuku tako da budu vidljivi u lošim vremenskim uslovima.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja napominje da ne postoji konkretan propis - kolika treba da bude prilagođena brzina za vožnju po ledu.

Foto: Happy TV/NZ

- Možete proklizati i sa 10 na sat. Ali, što je manja brzina, to su veće šanse da nekako, ipak, uspostavite kontrolu nad vozilom i manje su šanse da se dese teže posledice - pojašnjava Okanović za RTS:
- Baš u ovim vremenskim uslovima telefon dežurne službe i Gorske službe spasavanja često zvoni. LJudi prijavljuju da su ostali zavejani, da su ostali zaglavljeni i vrlo često je uzrok navigacije koja ih je navela na put koji ili ne postoji ili koji se jako loše održava u ovakvim uslovima - dodao je on.

Lanci za gume su, takođe, važna oprema ali i umeće da ih stavimo, pa zato savetuje Jutjub snimke gde se može videti kako se postavljaju na pneumatike. Savet je da u rezervoaru bude što više goriva, što više struje u bateriji mobilnog telefona, što više hrane, vode.

Vozačima savetuje da bar deset minuta ranije krenu, da očiste vozilo i provere akumulator automobila, jer ukoliko motor ne startuje na temperaturi od 2-3 stepena, onda će problem biti još veći na -10 stepeni.

Okanović je takođe podsetio da Gorska služba spasavanja savetuje da obavezno imamo jednu sveću, jer sveća može značajno da poveća temperaturu unutrašnjosti vozila.

Mnogi pešaci zbog stanja na putevima izlaze na kolovoz, pa se i njima savetuje da se obuku tako da budu vidljivi u lošim vremenskim uslovima.

Autor: nportal.rs