Problem nastaje priključenjem na brži 220V/240V punjač, dok je upotreba sporog punjača bezbedna

Ono najzanimljivije je da potencijalni kvar ne oštećuje vozilo, već kućnu instalaciju. Naime, pri punjenju baterije može doći do pregrejavanja instalacije, topljenja utičnice, na kraju i požara.

Dobra vest jeste da za sada nema informacija o nesrećnim slučajevima, ali je zato Audi primio 615 prijava klijenata, što je na kraju i bio uzrok istrage, prenosi Telegraf.

U Audiju kažu da problem nije zabeležen kod korisnika koji koriste spori punjač na 110-voltnoj utičnici. Do pregrejavanja dolazi priključenjem na brži 220V/240V punjač, poznatiji kao Level 2 punjač. U kućama u kojima instalacije ne mogu da podnesu opterećenje može doći do problema zbog prevelikog zagrejavanja kabla. NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) izveštava da je u nekim slučajevima moguće da se rastopi kompletna utičnica.

Problem je navodno detektovan još 2021. godine, a nakon što je utvrđeno da nema greške na automobilima, Audi je na sve primerke stavio nalepnicu s upozorenjem za korisnike da provere kućne instalacije. Druga opcija je bila naknadno smanjivanje snage punjenja za do 50%. Opozivom će svi vlasnici dobiti nove kablove opremljene senzorom temperature, i to od drugog kvartala sledeće godine. Ukupan broj automobila koje je Audi bio primoran da opozove je 93.196.

Autor: Telegraf.rs