Etiketa je SVE 😄

Sudeći prema mnogim pobornicima za borbu protiv klimatskih promena, promena dijete i prelazak na veganizam , ili bar smanjenje potrošnje mesa, je dobar način da se utiče na smanjenje emisije CO2 u atmosferu. Veganske dijete imaju za oko polovinu manji CO2 otisak neko klasičan način ishrane, i kada bi se svet prebacio na vegansku dijetu emisije gasova staklene bašte (koji nastaju kao posledica proizvodnje hrane) bi se smanjili za 70%.

Ubediti ljude da se prebace je veoma teško, ali postoje i oni koji proučavaju kako da nateraju mesoždere da probaju vegansku hranu. Skorašnja studija je pregledala baš takve opcije, tj. šta povećava statistiku broja ljudi koji biraju vegansku hranu naspram standardnih alternativa.

Eksperiment je izvršen nad ljudima koji su prisustvovali MIT Lab događajima, za koje su pitani kakvu bi hranu želeli da probaju ( kao i čime se bave u nauci). Gosti, koji nisu znali da su deo studije, su upitani da birjau između dve opcije koji su svi bili kombinacija veganske, vegetarijanske i standardne opcije sa mesom. Izbore su naveli preko onlajn upitnika gde im je ili prikazan sastav svih opcija ili gde je ubačeno dodatno obeležje da je hrana vegetarijanska ili veganska.

Kao što je i pretpostavljeno, ljudi gledaju na vegansko i vegetarijansko obeležje negativno. Kako su naveli autori studija:

Sve u svemu, naša analiza pokazala je da su obeležja u kome se navode da je hrana veganska ili vegetarijanska negativno uuticala na želju konzumeranata da se odluče za upravo te opcije. U svakoj studiji, veganska opcija je bila daleko više birana kada nije bila obeležena kao "veganska". Medjutim kada je bila obeležena, druga oipcija (standardna) je daleko više bila birana. Negativni efekat obeležavanja hrane je na taj način statistički dokazan da negativno utiče na izbor u svakom delu studije.

Autori su istakli da je onlajn deo studije omogućio naučnicima da prikupe informacije o demografskom sastavu učesnika.

Studija je nedvosmisleno pokazala kako mala, prosta i jeftina promena na jelovnicima može veoma da pomogne da se pomere potrošaći ka tome da smanje potrošnju mesa, i da se okrenu biljnim alternativama, bez ograničavanja njihove slobode izbora. Suštinski, smatramo da bi se etikete da je određena hrana vegetarijanska ili veganska, trebale ukloniti kako bi se američki potrošači naveli lakše da se odluče za održivije načine ishrane.

Autor: redportal.rs