Šta spaja Kosovski boj i Teheransku konferenciju?

Nostalgija za Jugoslavijom obično podrazumeva sećanja na bezbrižno odrastanje, školu, letovanja na Jadranskom moru... Ali koliko ljudi, zapravo, pamti kako je izgledao svakodnevni život, recimo kroz televizijske reklame?

Najpoznatiji srpski i jugoslovenski komičar Miodrag Petrović Čkalja snimio je nekoliko reklama za fotelje koje je proizvodila beogradska kompanija Ktitor. Ona koja se najviše pamti prikazuje Čkalju kao gangstera sa tompusom, koji uzima samo nameštaj ove kompanije kao najveću vrednost.

IZVOR: YT / Nenad Radojković

U drugoj reklami, prikazano je kako se poslanici, ministri i direktori muče u svojim foteljama, dok Čkalja sedi opušteno u Ktitorovoj fotelji:

IZVOR: YT / Kompanija Ktitor d.o.o. Beograd

Još jedna reklama Ktitora prikazala je Čkalju na Teheranskoj konferenciji 1943. godine, najvažnijem susretu lidera savezničkih zemalja u Drugom svetskom ratu - američkog predsednika Ruzvelta, britanskog premijera Čerčila i sovjetskog lidera Staljina. Ova reklama sugerisala je da se Ktitorove fotelje koriste na najvažnijim mestima.

Krajem osamdesetih godina, Ktitor je snimio još jednu reklamu inspirisanu drugim istorijskim događajem. Reč je o Kosovskom boju, čija se 500. godišnjica tada obeležavala. Na snimku, srpski vitezovi konjanici jurišaju sa barjacima na kojima je ispisano ime kompanije Ktitor.

IZVOR: YT / Kompanija Ktitor d.o.o. Beograd

Autor: redportal.rs