Navikli smo da u politici gledamo uglavnom ambiciozne političare, političke stranke i javne ličnosti, ali izbori u Crnoj Gori su nam pokazale jedan drugi diskurs. U pitanju je kreiranje javnog mnjenja putem mimova, šaljivih slika koje nose određene poruke. Tu su da nasmeju javnost o stvarima koje nisu nimalo smešne.
Fenomen mimova nije novijeg datuma. Prvi put su korišćeni u kampanji Donalda Trampa 2016. godine, a veliki potencijal su pokazali na izborima u Crnoj Gori. Od mim-stranica je nastala mim-scena, sa dosta kreativnih mladih ljudi koji su sadržaj plasirale svakog dana.
Za izradu mimova se koristi skoro sve: strana i domaća pop kultura, filmovi, serije, muzika. Samo što im se kontekst daje u zavisnosti od situacije.
Mnogo se u politici govorilo o mimovima, ali iza kulisa. Evropska komisija je sastavljala rigorozni pravilnik koji bi uređivao ovu scenu, ali on nije prošao. Mnogi političari danas komuniciraju sa građanima preko mimova.
Kratke i jasne poruke Donalda Trampa zamenili su mimovi, pa tako Vladimir Putin najavljuje vakcinu za COVID-19 u tom stilu:
IZVOR: FB / Vladimir Putin
Vreme pred nama će pokazati budućnost ovakve komunikacije, kako i gde mogu zaživeti.
Autor: redportal.rs