Ko ne voli da ušeta na ulazna vrata, duboko udahne i pomisli: wow, moj dom je organizovan i tačno znam gde se šta nalazi!

Za većinu nas to svakako nije slučaj. Brz tempo života, mnoštvo obaveza, svakodnevni problemi... sve to ometa organizaciju i čini da stvari oko nas deluju haotično i konfuzno.

Verovali ili ne, ali posao ličnog organizatora postaje sve popularniji u svetu. Kao što i sami možete naslutiti, radi se o osobi koja kreira personalizovano rešenje za svakog pojedinca i porodicu, a sve u cilju stvaranja lakšeg i organizovanijeg svakodnevnog života. Koliko god ludo zvučalo, ponekad nam je zaista potreban neko krajnje objektivan, neko ko će (bez mnogo emotivnog uplitanja) realnije sagledati stvari i predložiti nam promene koje bismo inače ignorisali.

Organizujte, pa tek onda kupujtePrvo organizujte, a zatim kupujte proizvode. Važno je kupiti proizvod namerno – za određenu svrhu. A proizvod zaista čini veliku razliku. Sve dok svaka kanta, korpa, pregrada i etiketa imaju svoju svrhu, znajte da niste kupili previše stvari. U suprotnom - zaustavite se. Organizacija ne mora da bude dosadna. Ugradnja skrivenih fioki je, primera radi, odličan način da se unese dubina i dimenzija u komad kupatilskog nameštaja. Održava sav sadržaj ispod toaleta u kupatilu organizovanim i urednim (ili održava vaš konzolni sto da izgleda šik kao i uvek), a da sve što vam je potrebno uvek bude lako dostupno.

Počnite sa malim područjem
Ako smatrate da je vaš dom neorganizovan u celosti, počnite sa jednim malim delom. To može biti orman za posteljinu ili ostava. Izvucite svaki pojedinačni predmet kako biste stvorili prazno platno za vaš budući rad, a zatim nastavite sa postavljanjem stvari. Neka ono što najčešće koristite bude u visini očiju, teške predmete držite bliže dnu, a predmete koje najmanje koristite postavite na neko najviše mesto. Slobodno pritom ostavljajte ceduljice koje će služiti kao mali podsetnici svaki put kada krenete u pretragu svojih stvari. Čak i jednostavno kodiranje knjiga bojama u kućnoj biblioteci može pomoći da vaš kancelarijski prostor deluje čistije i urednije nego da su sve stvari nasumično postavljene na police.

Oslobodite se neredaEvo slike koja se često viđa u domovima - ljudi jednostavno drže previše stvari oko sebe i time samo dodatno guše prostor koji imaju na raspolaganju. Hajde razmislite - da li su vam sve te stvari, svi ti predmeti, gomila tog nameštaja i propratnih ukrasa zaista potrebni? Razmislite o dubinskom čišćenju doma i zapamtite: većina stvari je itekako zamenljiva! Tek kada dobro očistite i uredite svoj dom shvatićete da izreka "Neuredan dom je srećan dom" nema baš previše smisla.

Etiketirajte sve!
Etiketa, etiketa, etiketa – ovo je poslednji korak dobre organizacije prostora koji se tako često previđa. Označavanje vaših kutija, kanti i fioka osigurava da svako ko koristi vaš prostor zna gde da vrati stvari, ali vam takođe pomaže da se setite šta je bilo na toj polici ili šta je bilo u tom kanisteru. Treba da uzmete neke sastojke za recept? Nema problema, samo otvorite svoj kuhinjski ormarić i pročitajte šta piše na toj kutiji. Ostavljajte sami sebi ceduljice i poruke, to je tako zabavan način da uspešno organizujete svaki deo svog doma.

Poklonite sve ono što je u vašem domu višakSpavaće sobe i veliki ormani su obično mesta gde se većina nas vrti u krug i samo "presipa iz šupljeg u prazno". Razmislite i sami - koliko puta vam se desilo da izvučete stvari iz svog ormana u nameri da ih poklonite nekom, a zatim na pola puta shvatili da bi vam ipak mogle zatrebati? Čemu tolika vezanost za nešto što (realno) više nema nikakvu svrhu, bar ne u vašem životu? Kraj godine je odlično vreme za darivanje, a vaše malo nekome zaista može značiti mnogo. Odvojite stvari koje vam više nisu bitne i poklonite onima koji su imali manje sreće.

Autor: Magazin Novosti