Izložbu čine slike rađene u tehnici ulja na platnu, različitih formata, vrlo intenzivnog kolorita

Prethodnog vikenda u prisustvu velikog broja posetilaca, u galeriji i umetničkoj rezidenciji Hestia, otvorena je izložba slika francuskog umetnika Klemon Bedela (Clement Bedel), pod nazivom Blistavo poput kraja sveta, koja će biti postavljena do 26. februara 2023. godine.

Izložbu čine slike rađene u tehnici ulja na platnu, različitih formata, vrlo intenzivnog kolorita.

Foto: Preventer/NZ

Slikar Klemon Bedel kroz svoju umetnost podseća da živimo u nemogućoj sadašnjosti, u prelomljenom dobu, svetu zaposednutom pretnjom izumiranja, navela je u opisnom tekstu umetnica Ana Tončić.

Po njoj, njegove slike nude vibrantne scene više od ljudskih težnji da ostanemo živi, a posmatrano kroz prizmu njegovih platana - svet je mnogo puta pre već dostigao smak.

Bedelove slike pristupaju ovom problemu nudeći vizuelni podsetnik na prikrivena uređenja otpornosti prirode. Njegova praksa nadilazi stalnu salvu poruka u kojima se od nas traži dazaboravimo – to jest, da dozvolimo nekolicini privatnih vlasnika i javnih službi sa očima usredsređenim na kratkoročne dobitke da se pretvaraju da devastacija životne sredine nepostoji.

Foto: Preventer/NZ

Bedelova platna su plen jarkih, upečatljivih, oštrih poteza uljane boje koji se emituju uprikazanoj vodi i zemljištu; zagađuju vazduh; prodiru u biljke i drveće sa zaslepljujućim,intenzivnim bojama i alteracijom grčevitih formi. Ne možemo da ih sasvim razaznamo, aliučimo da pronađemo njihove tragove. Uznemiruju nas u svojoj amorfnosti.

Mnogi organizmi jači od samog vremena - potencijalno besmrtne filamentozne gljive, fotosintetičke alge ili cijanobakterije - šire se i susreću se na nadgrobnim spomenicima brutalističkih ostataka cementa koji je čovek gradio.

Ova serija izloženih slika dovodi u pitanje logičku osnovu ekološke krize, koja jeprožeta melanholijom i negativnošću suživota, i nudi evolviranje u nešto razigrano,anarhično i nepretenciozno vispreno.

Ovo je iskren, blistav skup likovnih dopisa iz budućih sistema i naprslih prošlosti, podjednakozasnovan na umetnosti, nauci i naučnoj fantastici, projektujući nagon da transformišemo onošto bez pogovora uveliko transformiše nas.

Foto: Preventer/NZ

Grandiozna krivica to neće učiniti, treba da naučimo posmatrajući direktno ono za šta smo do sada bili zaslepljeni.

Izložba Blistavo poput kraja sveta biće otvorena sve do 26. februara 2023, godine, a kako nalaže praksa Hestia galerije, izložba će imati i svoje prateće programe i već tradicionalno kumstvo.

Klemon Bedel će boraviti u Beogradu prvih nekoliko dana trajanja izložbe, do 24. decembra.

Klemon Bedel dolazi dolazi iz grada Miluza, završio je master studije na Ecole Nationale Superieure d’Art de Nanci 2017. godine.

Klemon je i od 2016. do 2020. godine živeo i radio u Beogradu. Tokom boravka u Srbiji razvio je i snažnu vezanost za estetiku i suštinu brutalističke arhitekture.

On se gotovo isključivo bavi slikarstvom, sklapajući hibridne elemente u pokušaju da dotakne taj bezvremenski trenutak smirenosti, punoće i tišine odmah nakon kraja, a odatlei budućnost ne tako izgubljenu, već nanovo rođenu uz prisustvo organskih oblika izvedenih iz prirode.

Klemon Bedel je učestvovao na mnogim grupnim izložbama uFrancuskoj, Nemačkoj i Srbiji, kao i na rezidencijama umetnika u Lajpcigu (2019) i Istanbulu (2020).

Najznačajnije je imao samostalne izložbe u KC Grad,Beograd (2019), Biennale Jeune Creation, Milhouse (2019) i U10 ArtSpace, Beograd(2021).

Autor: Ana Tončić / redportal.rs