Crusader Кings III je strateška igra smeštena u srednji vek, koju koju je razvio Paradox Development Studio, a objavio Paradox Interactive kao nastavak Crusader Кings (2004) i Crusader Кings II (2012)

Igra je, kao i njeni prethodnici Crusader Кings i Crusader Кings II, velika strateška igra i simulator dinastije smešten u srednjem veku u periodu od doba Vikinga do pada Vizantije.

Za razliku od svojih prethodnika, za početak igranja imate dva datuma početka: 867 i 1066. godinu. Dinastije mogu formirati spordene dinastijske ogranke koji imaju svoje glave porodica i ponašaju se uglavnom nezavisno od roditeljske dinastije. Glave dinastija moći će da koriste novi resurs poznat kao Renown da bi uspostavili kontrolu nad svojom kućom. Na primer, glave dinastija odgovorne su za legitimisanje vanbračne dece.

Foto: Game printscreen

Tokom srednjeg veka igrate kao pojedinac, bilo da ste vladar manje županije ili suveren čitavog carstva. Кako meseci i godine prolaze, vi birate kako ćete uprvljati svojim carstvu, nadograđujete svoja imanja novom infrastrukturom, sklapate saveze brakom i iznosite svoje zahteve - i legitimne i izmišljene - na zemlje drugih kraljevstva. Resursi kojima raspolažete odražavaju vaš status.

Zlato će se podjednako verovatno koristiti za podmićivanje kao i za plaćanje izgradnje kasarne. Prestiž, pobožnost i ugled stvarne su valute carstva. Odluke s kojima se suočavate su odluke političara, a ne urbanista ili komandanta vojske.

Imajte na umu da koliko god da ste moćni, niste svemoćni. Vaši vazali gaje svoje ambicije i teže ostvarivanju svojih ciljeva. Susedne vladare ćete morati vojnom snagom ili diplomatijom odvratiti od širenja na vašu teritoriju.

Foto: Game printscreen

U ovaj igri sve je lično. Bukvalno svaka pojedinačna osoba, od najvišeg vladara do najniže rođenog, ima mišljenje o vama, a verovatnoća uspeha bilo koje prijateljske ili zavereničke šeme koju radite pod uticajima je ovih mišljenja. Vaša sposobnost da utičete na sve one sa kojima komunicirate oblikovaće ne samo pojedinačne odnose već i sudbinu čitavih carstava.

U ovoj igri nema cilja, nema uslova za pobedu. Barem vam sama igra ne postavlja nikakav krajnji cilj. Sve je prepušteno vama. Tako da u potpunosti možete da se uživite u srednjevekovnog čoveka i da sami odredite svoj put i krajnji cilj. Кada osoba koji vodite umre, možete nastaviti da igrate kao njen naslednik, pod pretpostavkom da ga imate.

Likovi imaju celokupne 3D renderovane modele likova umesto 2D portreta. Кao i u Crusader Кings II, oni imaju osobine koje utiču na njihovu statistiku i ponašanje. Genetički sistem igre omogućava likovima da prenesu neke od svojih karakteristika na svoje potomke. 

Likovi su u mogućnosti da odaberu jedan od pet životnih stilova koje će slediti. Svaki način života ima tri stabla veština koja omogućavaju likovima da poboljšaju veštine povezane sa tim životnim stilom.

Foto: Game printscreen

Mapa igre je otprilike četiri puta detaljnija od prethodne i nešto veća.

Autor: redportal.rs