Otvaranje 21. i 28. novembra

Austrijske umetnice Johana Brukner i Rozmeri Lukaser predstaviće svoje radove na izložbama Neukrotive želje za kataklizmičkim efektima Približavanja ...na mreži sam i4.0 (projekat On the Road Again/Srbija/2022), koje će biti otvorene 21. i 28. novembra u Novom Sadu 😁.

Izložba Neukrotive želje za kataklizmičkim efektima Johane Brukner (Johanna Bruckner), uz kustosku podršku Rebeke S. Šmit, biće otvorena 21. novembra u 19 časova u Galeriji SULUV u Novom Sadu, a trajaće do 2. decembra.

U svojoj multimedijskoj praksi, Johana Brukner ispituje međusobnu povezanost tehnologije i naših tela i potencijalni otpor koji se iz toga može izroditi. Njene višeslojne video instalacije sugerišu spekulativno zamišljanje stvarnosti, u kojoj su granice ljudskih, ne-ljudskih i kibernetičkih tela fluidne i stapaju se jedna u drugu. U tom kontekstu, telo se u radu Johane Brukner pojavljuje kao afektivna, molekularna materija koja nadilazi granice naše organske konstitucije. Kao audio-vizuelni kolaži performansa, poezije, zvuka, digitalnih animacija i pronađenog snimljenog materijala, njeni radovi i sami postaju trans-telesni entiteti ☝🏻.

Foto: redportal.rs/Ruth Bruckner

Izložba se organizuje u saradnji Kunstverein das weisse haus, programa ExtraVALUE Erste banke, Austrijskim kulturnim forumom Beograd i njegovim partnerom galerijom SULUV Novi Sad. Pored samostalne izložbe u prostoru “das weisse haus” ( 21. septembar – 30. oktobar) i u galeriji SULUV (21. novembar – 2. decembar), nagrada sa sobom nosi i jednomesečni boravak u Novom Sadu, kao izvor inspiracije i prilika umetnici da proširi sopstvenu mrežu kontakata.

Izložba Približavanja ...na mreži sam i4.0 (projekat On the Road Again/Srbija/2022) Rozmari Lukaser (Rosmarie Lukasser) biće otvorena 28. novembra u 18 časova u Galeriji Akademije umetnosti Novi Sad, Bulevar Mihajla Pupina 20.

U svom radu Rozmari Lukaser istražuje strukture i mehanizme delovanja u digitalnom svetu. Međutim, ona se ne fokusira na sisteme hardvera i softvera, obradu podataka i virtuelnost, već na efekte intenzivnog digitalnog umrežavanja na ponašanje ljudi, njihova tela, njihovu percepciju sebe i drugih. Lukaser pristupa tome šta znači biti onlajn kao ontološkom ispitivanju društva nakon digitalne revolucije ☝🏻.

Treća i četvrta generacija njenih figura su formirane od zemlje. Na poziv međunarodnog Terra simpozijuma u Kikindi umetnica je svoje skulpture formulisala u potpuno novom materijalu 2019. godine. Sada 2022. godine, posle korone, ponovo je, na poziv međunarodnog projekta Ponovo na putu, došla u Srbiju da dalje razvija svoje skulpture, koje su sada ovde izložene u saradnji sa Austrijskim kulturnim forumom.

Foto: redportal.rs/Franz Riedl

Autor: redportal.rs