Putnici aviokompanija ove godine su suočeni ne samo sa visokim cenama karata, već i sa brojnim otkazivanjem letova, što bi, pokazuje međunarodna analiza, moglo postati normalno stanje u aviosaobraćaju.
Evropske aviokompanije, u poređenju sa međunarodnom konkurencijom, imaju velike troškove za osoblje i manje podsticaja da zaposle dodatne radnike, te se kompanije, i pored većih prihoda, treću godinu za redom moraju suočiti sa gubicima, navodi se u analizi Alianc Trejd i osiguravajućeg društva Acredia.
Do kraja godine će aviokarte poskupeti za jednu petinu u odnosu na prošlu godinu, a vrhunac poskupljenja se očekuje tek u prvom kvartalu iduće godine.
Međutim, potražnja za kartama ostaće visoka, ali će putnici štedeti na smeštaju i dužini boravka, kako bi mogli sebi priuštiti skupe troškove putovanja.
Analizom se došlo do zaključka da će prelazak na transport bez štetnih gasova biti još veći izazov od korona krize, te finansijski eksperti u evropskom saobraćaju vide prednost železnice.
Ekološki zahtevi EU ugrožavaju dobiti avikoompanija, navodi se u analizi.
Zahtev da do 2053. udeo obnovljivog goriva bude 20 odsto povećaće cenu goriva za avione za 30 odsto, a cilj da udeo obnovljivog goriva bude 38 odsto do 2045. povećaće troškove za 57 odsto.
Inače troškovi goriva odnose 25 do 30 odsto prihoda aviokpmanija.
Autor: Pink.rs