Kada je reč o automobilskoj industriji, usled posledica rata u Ukrajini, svaki dan dobijamo vesti o tome ko sve obustavlja saradnju, pa i prodaju svojih automobila u Rusiji. Nakon što su VW i Volvo objavili da prekidaju prodaju svojih vozila na ruskom tržištu, Reno da mora da zaustavi proizvodnju i tome slično, sada stižu saopštenja proizvođača da će zapravo morati da uspore, a neki i da zaustave proizvodnju svojim u evropskim fabrikama.
Zbog rata u Ukrajini Volkswagen je već zaustavio rad svojih najvećih fabrika za proizvodnju električnih automobila u gradovima Dresden i Cvickau, a sada su objavili da će u svojoj najvećoj fabrici u Volfsburgu, ali i u još nekoliko nemačkih fabrika usporiti proizvodnju zbog nestašica komponenti. Ako se situacija ne popravi, sledeći korak je obustava proizvodnje u većem broju fabrika.
Iz istog razloga, tj. zbog nedostatka komponenata proizvodnju će u svojim fabrikama u Nemačkoj, Austriji i Velikoj Britaniji usporiti i BMW. Ova kompanija će obustaviti i proizvodnju u Rusiji gde u saradnji s ruskim proizvođačem automobila Avtotorom ima fabriku u Kalinjingradu.
Takođe, automobili koje proizvede BMW više neće biti namenjeni ruskom tržištu, a slično su već najavili i iz Volva, Volkswagena, Forda, GM-a. Ruska Federacija je treći najveći svetski proizvođač nikla koji se koristi u litijum-jonskim baterijama. Pored toga, ova zemlja isporučuje čak 40% paladijuma koji se koristi u katalizatorima i DPF filterima koji se nalaze u svim automobilima koje pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Širu priču o tome kako će sukob u Ukrajini uticati na automobilsku industriju, pročitajte ovde.
Bečić: Đukanović i Abazović izvršili su USTAVNI PUČ
Autor: redportal.rs