EU je na putu da danas usvoji nove mere, kao deo širokog paketa mera za borbu protiv klimatskih promena i kao signal nastupajućeg kraja vozila na benzin i na dizel u sledećih 20 godina. Sve će se usmeriti na promenu ka električnim vozilima.
Veliki broj proizvođača automobila su već najavili investicije u elektrifikaciju, posebno pred najavu uvođenja striktnijih mera koje se tiču emisija izduvnih gasova. Jedino što u ovom trenutku njih interesuje je da li će ih EU podržati izgradnjom mreža stanica za punjenje i koji je egzaktan plan za izbacivanje hibridnih automobila i automobila sa motorom na unutrašnje sagorevanje iz upotrebe.
Prema određenim izjavama, do 2040. godine većina kola od većine proizvođača će biti kompletno elektrifikovana.
Prošlog meseca Volkswagen AG, je izjavio da prestaje sa prodajom automobila na unutrašnje sagorevanje u Evropi do 2035. godine, i da će isto to učiniti nešto kasnije u Kini i u SAD kao deo prebacivanja na isključivo električna vozila.
Prošle nedelje Stellantis (4. proizvođač automobila na svetu), izjavio je da planira da investira više od 30 milijardi evra do 2025. godine u elektrifikaciju svojih vozila.
Ali uprkos napretku, emisije izduvnih gasova su zapravo skočile u EU. Posebno u poslednjih nekoliko godina. Međutim nove mere imaju sve uslove da preokrenu trend i da celu EU vrate na trasu plana da se ostvari 0% emisija izduvnih gasova do 2050. godine.
Od 2022. vozila dobijaju limitator brzine 🚗
Evropska komisija će predstaviti emisione ciljeve (koji će biti obavezni) u procentima, oni će suštinski učiniti da bude nemoguća prodaja vozila na fosilna goriva u EU od 2035. ili od 2040. godine.
Trenutni cilj od smanjenja emisija do 2030. godine za 37,5%, zameniće novi cilj koji planira smanjenje do iste godine za čak 50% ili 60%.
Ilon Mask: NIKOLA TESLA je bio SRBIN 💖
Autor: redportal.rs