Evropska unija od 2022. godine uvodi "Inteligentnu asistenciju brzine" (Intelligent Speed Assistance - ISA), odnosno limitator brzine. Taj sistem će biti ugrađivan u sve automobile proizvedene posle juna 2022.
Proizvođačima je ostavljena mogućnost da novu tehnologiju, u aktuelnim modelima proizvedenim pre tog roka, implementiraju do 2024.
- Svi automobili će biti opremljeni prednjim kamerama i navigacionim uređajima. Pomoću oba sistema automobil će detektovati ograničenje brzine. Ako vozite automobil brže od ograničenja, uključuje se zvučno upozorenje. Umesto zvučnog upozorenje, mogu da se koriste trepćuća svetla u kabini. Takođe, nakon prekoračenje ograničenja brzine moguće su i vibracije papučice gasa.
- Kod svakog uključivanja automobila, sistem će moći da se isključi. Međutim, kad završite sa vožnjom, isključite automobil i ponovo ga uključite - sistem će opet biti aktiviran i opet će biti potrebno da se isključi.
ISA sistem bi do 2022. trebalo da bude gotovo 100% precizan, odnosno da tačno prepoznaje ograničenja brzine, prenosi Revija HAK. Međutim, uz sve pozitivne strane uvođenja ovakvog siste, pominju se i one negativne.
Pretpostavlja se da bi vozači bi mogli da postanu previše komforni i da bez razmišljanja voze, po automatizmu, u skladu sa ograničenjima brzine. Međutim, u slučaju poledice, na primer, ograničenje brzine može da bude čak i previsoko postavljeno.
IZVOR: YT / European Transport Safety Council
Autor: Blic