Pred publikom Opere i teatra Madlenianum je jedan nesvakidaÅ”nji mjuzikl za naÅ”u scenu, naviknutu na velike muziÄke spektakle. Nesigurna epidemioloÅ”ka situacija nas je primorala da se odluÄimo za produkciju manjeg mjuzikla, ali verujemo da je to bila na neki naÄin i sreÄna okolnost. Izbor je pao na mjuzikl Poslednjih pet godina, brodvejski hit, koji je doživeo i svoju holivudsku ekranizaciju 2015. godine, njujorÅ”kog kompozitora i tekstopisca Džejsona Roberta Brauna (Jason Robert Brown), dobitnika Toni nagrada za svoje mjuzikle. Premijera je u subotu, 15. maja od 19.30 Äasova, a reprize su 16, 19. i 24. maja na Velikoj sceni Opere i teatra Madlenianum.
SVETLOSTI POZORNICE POVODOM DANA MADLENIANUMA
Savremena ljubavna priÄa mladog para Keti i Džejmija predstavlja priÄu o ljubavi, patnji, potrazi za karijerom, brak i rastanak u veoma atraktivnoj muziÄkoj i dramskoj formi. Samo dvoje glavnih aktera na sceni, mali muziÄki sastav i par igraÄa, Å”to je neuobiÄajeno za druge produkcije ovog dela, zahtevao je sjajan i uigran tim, spreman da za kratko vreme odgovori na ozbiljne zadatke. Upravo zato smo se odluÄili da angažujemo proveren i uhodan autorski tim na Äelu sa rediteljem Robertom BoÅ”koviÄem, koji je na naÅ”oj sceni ostvario veÄ dve veoma uspeÅ”ne produkcije (operetu Vesela udovica i koncertnu predstavu Svetlosti pozornice). Dirigent Vesna Å ouc, stalni i pouzdani saradnik Madlenianuma, koja je za ovu predstavu uradila i prevod i prepev mjuzikla, koautorstvo sa Jovanom JezdoviÄ, bila je zadužena za kompleksnu muziÄku pripremu izvoÄaÄa. Uz njih su koreograf Milica CeroviÄ i scenograf Vesna RežiÄ (obe iz Vesele udovice), kao i kostimograf Snežana PeÅ”iÄ RajiÄ, SrÄan JovanoviÄ dizajner svetla, DuÅ”an Arsikin dizajner zvuka, dok su 3D mapping, holograme i projekcije uradili Matej BodruÅ”iÄ i Aleksandar RapajiÄ, uz podrÅ”ku Kreativnog studija Zepter. Dvoje glavnih aktera i ostali izvoÄaÄi su pred sobom imali velike muziÄke i glumaÄke zadatke, koje su ispunili s vrhunskim kvalitetom. U ulozi Keti, možemo reÄi zvezde Madlenianuma, Branislava Podrumac i Mina GligoriÄ, dok su Džejmi Žarko Stepanov i Dimitrije Cincar KostiÄ. Mjuzikl se izvodi u aranžmanu sa Music Theatre International (Europe) Limited: www.mtishows.eu.
Kompozitor i pisac ovog mjuzikla Džejson Robert Braun je veliki muziÄar i pijanista, poznavalac muziÄke strukture, sjajan aranžer (dobitnik je prestižne nagrade Toni za svoj mjuzikl Mostovi okruga Medison). Mjuzikl Poslednjih pet godina je premijernoizveden u Äikagu 2001. godine, da bi zatim igrao na off-Brodveju. Mnoge numere iz ovog mjuzikla postale su poznate i izvode ih muziÄke zvezde, poput Arijane Grande. MeÅ”avina rok i pop muzike, odliÄnog džeza i bluza, latino ritmova i moderno aranžiranje, obeÄavaju dobru zabavu, uz zanimljivu dramsku radnju koja podstiÄe na razmiÅ”ljanje. Dekonstrukcijom ljubavne priÄe, gde pratimo priÄu Keti od kraja veze, tj. od raskida ka poÄetku, upoznavanju i Džejmija Äija ispovest ide u suprotnom smeru je bio joÅ” jedan izazov za reditelja da u sat i 20 ispriÄa njihovu petogodiÅ”nju vezu.
Na ovom projektu je naporno i svakodnevno radila podmlaÄena ekipa, a cilj je bio da se napravi predstava koja u sebi ima sve potencijale mjuzikla i drame. MuziÄki i dramski tekst prepun je odliÄne muzike, istinskih dramskih situacija, sjajnih koreografija, komedije, sreÄe, tuge. LJUBAV, EMOCIJA, PLES i SREÄA su bile glavne premise za reditelja BoÅ”koviÄa.
- Režija je neobiÄna ā predstava se igra u tri plana, Äetvrti zid je zatvoren, publika ne može biti u njihovoj intimi, ali je ipak može nazreti kroz zidove od tila; celokupni nameÅ”taj i pod su od pleksiglasa, Å”to predstavlja niÅ”tavilo i neuhvatljivost. Upravo ovi elementi su predstavi dali život koji je u stilu West End produkcije. Kako je autor osmislio da likovi priÄaju svoju priÄu u āsuprotnom smeruā smislio sam da, kada je lik u ānegativnoj emocijiā, nema boju na kostimu i prati ga hladno neonsko svetlo. Istovremeno, drugi akter je u āpozitivnoj emocijiā i ima boje,Äime smo olakÅ”ali publici da može da prati radnju i da shvati koja scena je ukojem vremenskom periodu - kaže BoÅ”koviÄ.
Kako istiÄe maestra Vesna Å ouc veÄ u prvom kontaktu sa delom poÄela je da izranja jasna i neraskidiva povezanost, kao i specifiÄna uslovljenost muziÄkog i tekstualnog sadržaja. OÄigledno je bilo da ideja i emocija dolaze iz pera jednog Äoveka, a i da je sama priÄa autobiografska. Äesto ostaje u senci rad na prevodu i prepevu partiture, koji je prvi u nizu rada na mjuziklu, a koji se upravo radi da bi se neki strani muziÄki komad približio publici, pogotovoj onoj koja se tek upoznaje sa vrhunskim muziÄkim delom. āPrepev podrazumeva potpuno saglasje muzike i teksta uz strogo poÅ”tovanje svih zakonitosti srpskog jezika, poÅ”tovanje dramaturÅ”ke koncepcije, pronalaženje rime i sliÄno.
- Prepev podrazumeva potpuno saglasje muzike i teksta uz strogo poÅ”tovanje svih zakonitosti srpskog jezika, poÅ”tovanje dramaturÅ”ke koncepcije, pronalaženje rime i sliÄno. U ovom mjuziklu kroz upotrebu savremenog jezika, slenga i humora danaÅ”njice, veÅ”to je prikazan uspon i krah braka glavnih likova. Ponavljanjem odreÄenih stihova kroz mjuzikl, autor pokazuje kako se istim reÄima mogu iskazati razliÄite emocije ā bes i zaljubljenost, bol i nada. Samim tim Å”to je priÄa predstavljena kroz dve hronoloÅ”ki suprotstavljene linije, oÄuvanje tekstualnih referenci, humora i savremenog jezika u prepevu predstavljaju izazov, ali i nit koja ovo delo Äini jedinstvenim - reÄi su Vesne Å ouc.
Dramsku radnju jedne sasvim obiÄne ljubavne priÄe, koja teÄe u vremenski obrnutom smeru za glavne aktere, podržava izrazito dinamiÄna muzika. Kontrastno postavljene numere, u tempu i karakteru, daju toku priÄe neophodnu dinamiku i raznolikost: sanjalaÄka opijajuÄa atmosfera ljubavnog dueta (The Next Ten Minutes), bajka o Å mulu u neoklasiÄnom ruhu (The Schmuel Song), atraktivni latino zvuk (Shiksa Goddess), funky rock (Moving Too Fast), kao i potresna prva numera (Still Hurting) koja je ujedno i najÄeÅ”Äe izvoÄena. Vokalne deonice Keti i Džejmija su veoma zahtevne, tako da su zahtevale veliki glasovni ambitus, dar za izražavanje kroz razliÄite, veoma složene ritmove, spojene sa glumom, plesom i scenskim pokretom, samo su neke od vrlina koje su morali posedovati pevaÄi ā glumci u ovom mjuziklu.
- Mjuzikl ne trpi ni proseÄnost ni greÅ”ke. On mora biti besprekorno izveden u svakom svom segmentu da bi bio atraktivan - reÄi su Vesne Å ouc, koja je dirigovala i diriguje brojne hit mjuzikle na naÅ”oj i drugim scenama.
Veliki muziÄki i glumaÄki zadaci su postavljeni pred samo dvoje glavnih aktera, uz pratnju malog igraÄkog ansambla i benda koji je sastavljen od samo Å”est muziÄara. Orkestar Äine bas gitara, akustiÄna gitara, violina i dva violonÄela, a vodeÄi instrument je klavir. Klavirska deonica je u ritmiÄkom i tehniÄkom smislu izrazito složena i podrazumeva da je može izvoditi samo vrhunski pijanista, ali sa posebnim darom za izvoÄenje razliÄitih ritmova (rok, latino i dr.). NaÅ”i pijanisti na ovom projektu su Dragana AnÄeliÄ Bunjac i Milivoje VeljiÄ, ostali muziÄari su: Milica GrujiÄ, Å erin Radeski, Jasmina VrbaniÄ, Vojin NenadoviÄ, Mladen LukiÄ. U baletskom ansamblu su: Andrea DobriÄ, Ljubica NeÅ”iÄ, Natalija ÄikanoviÄ, AnÄela AranÄeloviÄ, Dejan BoÅ”koviÄ, Stefan ÄaldoviÄ, Luka StefanoviÄ i Danilo KatiÄ.
Asistent reditelja je Isidora GonciÄ, saradnik na scenskom pokretu je Jovana IkoniÄ, a asistent scenografa Nina KuzmiÄ.
IZVOR: YT / Opera & Theatre Madlenianum
ODLOŽEN koncert Stefana MilenkoviÄa š»
Dodelom nagrada Beogradski pobednik otvoren FEST š„š¬
Autor: redportal.rs