Integracija dva sistema pokazala se kao promašaj.

U digitalnoj industriji, u kojoj vrednosti kompanija mogu naglo da rastu, ali i dramatično da padnu malo koji primer tako jasno ilustruje rizike tehnoloških akvizicija kao slučaj Jahuove kupovine Tumblr-a.

Yahoo je 2013. godine, u pokušaju da se ponovo pozicionira kao relevantan igrač na internetu, preuzeo Tumblr za čak 1,1 milijardu dolara. Tada je platforma za blogovanje bila jedna od najpopularnijih destinacija za mlade korisnike, sa jakom kreativnom zajednicom.

Međutim, uprkos velikim očekivanjima, integracija dva sistema pokazala se kao promašaj. Agresivne promene u moderaciji sadržaja, pad broja korisnika, promena trendova i nedostatak jasne strategije doveli su do istorijskog pada vrednosti platforme.

Samo šest godina kasnije, 2019. godine, Yahoo (tada pod Verizonom) prodao je Tumblr za samo 3 miliona dolara manje od 0,4% originalne cene. Reč je o jednom od najvećih finansijskih gubitaka u istoriji tehnoloških akvizicija.

Analitičari ovaj primer često navode kao upozorenje da popularnost na internetu nije garancija profitabilnosti, te da loše upravljanje može uništiti i najživlji digitalni brend. Tumblr i dalje postoji, ali nikada nije povratio status globalnog fenomena koji je imao početkom 2010-ih.

Autor: redportal.rs