Otvaranje izložbe GOLA MAJA autorke Vide Stanisavac biće otvorena u utorak, 4. marta, u 19 časova u Likovnoj galeriji Kolarčeve zadužbine.
Foto: Vida Stanisavac/Vida Stanisavac
Vida Stanisavac (1981) diplomirala je vajarstvo 2008. godine na Fakultetu likovnihumetnosti u Beogradu u klasi prof. Slavoljuba Caje Radojčića. Doktorirala je naVajarskom odseku 2018. godine sa temom „Lepa li si, Stojanović Olga! Portret odnosamajke i ćerke – skulpture, grafike, fotografije“ pod mentorstvom dr um. OlivereParlić Karajanković. Izlagala je na više samostalnih i kolektivnih izložbi uzemlji i inostranstvu.
Bavi se skulpturom, instalacijom, fotografijom i digitalnomgrafikom. Autorka je jedne skulpture u javnom prostoru. Dobitnica je dve studentske idve profesionalne nagrade: Nagrada organizacionog odbora izložbe Vajari Srbije – letnji salon skulpture (2019), Nagrada stručnog žirija izložbe vajara i vajarkiSrbije, Skulptura 23 (2023).Od 2012. do 2024. radila je kao predavač na Državnom univerzitetu u Novom Pazaru.Članica je ULUS-a od 2010. godine.Ovo je njena deseta samostalna izložba.
Foto: Vida Stanisavac/Vida Stanisavac
Izložba Gola Maja naše vajarke Vide Stanisavac predstavlja samooslobodilački motiv kupanja i čišćenja mlade žene, motiv koji se provlači kroz nekolicinu medija. Centralno delo postavke predstavlja instalacija "Gola Maja" koja se sastoji od gipsane skulpture-reljefa koji predstavlja klasično vajanu draperiju. Preko ove draperije prelazi video-projekcija u trajanju od 13 minuta, koja evocira proces tuširanja subjekta u simbolici jednostavnog kupatila. Poetičnost vizije autorke Stanisavac donekle objašnjava drevna umetnička procedura koja nazire oblik i akciju subjekta "iza vela". Najposle, možda je ovo odista španski prosede, kao i naslov instalacije "Naga Maja", međutim, ono što odista zavodi gledaoca-učesnika u Gojinoj, ali i u Vidinoj priči je čin spiranja dogme ili stida, kod Goje postignut direktnim i nepokornim pogledom mlade žene upućenim slikaru, a kod Vide Stanisavac čin pobune postignut je kupanjem tela individualnog ili kolektivnog sećanja. Ovaj Vidin rad je nagrađen prošle godine na ULUS-ovoj izložbi Skulptura 23. U programu koji rad prati, nalaze se i velike kolažne fotografije kao i nekoliko skulptura ženskog akta. Važno je istaći da je njen inicijalni rad bio zamišljen u formi prostorne video instalacije, a fotografije služe kao zapisi procesa vajanja, projektovanja i kadriranja. Skulptura koju imamo prilike da posmatramo je prva u seriji izvajanih skulptura koje je Vida Stanisavac započela: ona predstavlja zaleđene momente prizora koji su prikazani na videu, u okviru njegove anamorfne projekcije. Dr Nina Živančević
Foto: Vida Stanisavac/Vida Stanisavac
Izložba će biti otvorena do 15. marta 2025. radnim danima od 10 do 20, subotom od 10 do 16 časova.
Prizor koji SLAMA SRCA zabeležen u TITELU 💔
ORBAN: USAID mora biti RAZOTKRIVEN i u MAĐARSKOЈ 📄🕵🏻
Autor: redportal.rs