Istoričar Emir O. Filipović, vanredni profesor Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, saopštio je da se u Državnom arhivu u Dubrovniku čuvaju dva pisma Isa-bega iz 1454. godine, a iz kojih se vidi da je čuveni osmanski vojskovođa sa balkanskim političarima vodio korespondenciju na ćirilici.
Filipović je u raspravi sa svojim pratiocima na društvenoj mreži X naveo i da nema nijednog istorijskog izvora koji bi potvrdio da je Isa-beg bio potomak predislamskog plemstva sa prostora Bosne i Hercegovine, niti da se može smatrati Bošnjakom:
Ne postoji nijedan jedini pisani ili materijalni izvor na temelju kojeg bi se skopski krajišnik Isa-beg, sin Ishak-begov, mogao smatrati konvertitom ili potomkom predislamske političke elite Bosanskog kraljevstva. Još manje se tog čoveka može i sme smatrati “Bošnjakom”.
Ne postoji nijedan jedini pisani ili materijalni izvor na temelju kojeg bi se skopski krajišnik Isa-beg, sin Ishak-begov, mogao smatrati konvertitom ili potomkom predislamske političke elite Bosanskog kraljevstva. Još manje se tog čovjeka može i smije smatrati “Bošnjakom”. 1/2
— Emir O. Filipovic (@EmirOFilipovic) 19. фебруар 2025.
IZVOR: X / @EmirOFilipovic
On je priložio i fotografiju jednog od dva pisma Ise-bega iz dubrovačkog arhiva:
Malo je poznato da je Isa beg, sin Isak-bega, osmanski vojskovođa i krajišnik 15. stoljeća, svoju korespondenciju s balkanskim političkim subjektima vodio na ćirilici. U Državnom arhivu u Dubrovniku su sačuvana dva takva pisma. Oba pisana oko 1454. godine. pic.twitter.com/wUXUeLTNJW
— Emir O. Filipovic (@EmirOFilipovic) 22. фебруар 2025.
IZVOR: X / @EmirOFilipovic
Na komentar jednog korisnika da se „bosanska ćirilica” razlikovala od „ćirilice Vuka Karadžića”, Filipović je odgovorio:
Po čemu su se razlikovale te dve vrste ćirilice da bi ih se onda moglo zvati različitim imenima i smatrati različitim pismima, te zašto misliš da bi Isa-beg u Skoplju pisao bosanskom a ne srpskom varijantom ćirilice?
Po čemu su se razlikovale te dvije vrste ćirilice da bi ih se onda moglo zvati različitim imenima i smatrati različitim pismima, te zašto misliš da bi Isa-beg u Skoplju pisao bosanskom a ne srpskom varijantom ćirilice?
— Emir O. Filipovic (@EmirOFilipovic) 22. фебруар 2025.
IZVOR: X / @EmirOFilipovic
On je istakao i da:
Pismo kojim je pisano pismo Isa-bega svakako nije i ne može se smatrati bosančicom.
Pismo kojim je pisano pismo Isa-bega svakako nije i ne može se smatrati bosančicom.
— Emir O. Filipovic (@EmirOFilipovic) 22. фебруар 2025.
IZVOR: X / @EmirOFilipovic
Isa-beg Isaković bio je sin Isak-bega Isakovića, krajišnik Skopskog i Bosanskog krajišta. Smatra se osnivačem Sarajeva. Međutim, istoričar Filipović navodi i da se Sarajevo prvi put pominje tek 1838. godine, u jednom dokumentu koji se čuva u Gazi Husrev-begovoj biblioteci, dok Isa-beg zaista jeste podigao vakufnamu na prostoru današnjeg grada.
Dakle, najstariji poznati primjerak dokumenta u kojem se prvi put spominje Sarajevo potječe iz 1838. godine i čuva se u Gazi Husrev-begovoj biblioteci. pic.twitter.com/WQFTSfUXxY
— Emir O. Filipovic (@EmirOFilipovic) 16. фебруар 2025.
IZVOR: X / @EmirOFilipovic
Neobično istraživanje: KAKO MUMIJE MIRIŠU? 🤔🧐
Autor: redportal.rs