Anketa je pokazala i da Amerikanci generalno žele da javne ličnosti manje govore o politici

Podaci o gledanosti televizija, kao i nova anketa agencije Asošijeted pres i američkog Centra za istraživanje javnog mnjenja (NORC), pokazuju da se oko dve trećine punoletnih Amerikanaca izjasnilo da su nedavno osetili potrebu da ograniče praćenje vesti o vladi i politici, zbog preopterećenosti, prenosi Glas Amerike (VOA).

Manji je procenat Amerikanaca koji su ograničili praćenje vesti o sukobima u drugim delovima sveta, ekonomiji ili klimatskim promenama, navodi se u anketi.

Istraživanje, sprovedeno početkom decembra, pokazalo je da oko sedam od 10 demokrata kažu da će manje pratiti političke vesti, a procenat nije tako visok za republikance. Ipak, oko šest od 10 republikanaca je takođe navelo da su takođe osetili potrebu da malo odmore, a procent je sličan i među nezavisnim biračima.

Razlike su daleko veće kada je reč o televizijskim mreža koje su zaokupljene političkim vestima. Nakon izborne noći, 5. novembra, do 13. decembra, gledanost MSNBC-a u udarnom terminu bila je u proseku 54% manja u odnosu na predizborni period ove godine, saopštila je kompanija Nilsen.

U istom vremenskom periodu, CNN-ov prosek gledalaca pao je za 45%. Na kanalu Foks njuz, omiljenoj informativnoj mreži Trampovih pristalica, postizborni prosek od 2,68 miliona gledalaca veći je za 13 odsto, po podacima kompanije Nilsen.

Nakon izbora, 72% ljudi koji su uveče gledali jednu od te tri kablovske mreže gledali su Foks njuz, u poređenju sa 53% pre izbornog dana. Anketa je pokazala i da Amerikanci generalno žele da javne ličnosti manje govore o politici.

Nakon izborne kampanje, u kojoj su glasovi poznatih ličnosti poput Tejlor Svift dospeli u prvi plan, istraživanje je pokazalo da Amerikanci češće ne odobravaju nego što odobravaju kada slavne ličnosti, velike kompanije i profesionalni sportisti pričaju o politici, piše VOA. U istraživanju sprovedenom od 5. do 9. decembra učestvovala je 1.251 punoletna osoba.

Autor: redportal.rs