Na Kubi je autostopiranje deo svakodnevice i ključni segment nacionalnog transportnog sistema. Zahvaljujući specifičnom zakonu, državna vozila su u obavezi da stanu i prime autostopere, dok privatni vozači takođe često prihvataju putnike, ponekad uz simboličnu naknadu. Ovo pravilo važi na svim vrstama puteva, a autostoperi mogu biti viđeni kako podižu palac duž lokalnih ulica, magistrala, pa čak i na autoputevima. 🧐
Kubanci ovu praksu vide kao nužno rešenje zbog loše organizovanog javnog prevoza. Većina stanovnika nema pristup ličnim vozilima, jer je većina automobila, autobusa i motocikala u državnom vlasništvu. Samo mali broj ljudi ima dozvolu za posedovanje privatnih vozila, što dodatno ograničava mogućnost mobilnosti. Kako kažu stanovnici, javni prevoz je očajan, ovo je jedino rešenje. 😕
Prema izveštaju BBC-a, do 2013. godine na Kubi su se mogli kupovati i prodavati samo automobili proizvedeni pre Kubanske revolucije 1959. godine. Zakon koji je tada promenjen omogućio je lokalnom stanovništvu da bez posebnih dozvola kupuju nova i polovna vozila. Ipak, veliki broj automobila na ulicama još uvek čine američki i sovjetski modeli iz 60-ih godina prošlog veka, što je rezultat decenijske zabrane uvoza. ⛔
Ekstremno siromaštvo u zemlji dodatno otežava situaciju, budući da prema ovogodišnjem izveštaju kubanskog opservatorijuma za ljudska prava, čak 89 odsto porodica na Kubi živi u teškim uslovima. Zbog toga autostopiranje nije samo avantura ili izbor, već osnovna potreba za većinu stanovništva. 🧐
Ovako specifična praksa čini Kubu jedinstvenom u svetu, gde su autostoperi ne samo prihvaćeni, već i zakonom zaštićeni kao deo svakodnevnog transporta. ☝
Autor: Telegraf.rs