Ali je ukupna prodaja automobila pala za 21 odsto

General Motors (GM) je u trećem kvartalu prvi put prodao više električnih vozila i plug-in hibrida u Kini nego klasičnih automobila na benzin. za 53 odsto ukupne prodaje.

Međutim, ukupna prodaja pala je za 21 odsto u odnosu na isti period prošle godine. Više od tri četvrtine isporučenih vozila došlo je iz zajedničkog preduzeća GM-a sa kineskim kompanijama SAIC Motor i Vuling Motors, koje su specijalizovane za kompaktni električni automobili.

Prodaja brendova Bjuik, Kadilak i Ševrolet bila je ispod 100.000 jedinica, prenosi Blumberg.

Brzi prelazak Kine na električna vozila i jaka konkurencija među domaćim proizvođačima automobila negativno su uticali na prodaju i profitabilnost stranih proizvođača, uključujući GM. Kompanija je u prvoj polovini godine na kineskom tržištu zabeležila gubitak od 210 miliona dolara, dok je u periodu od 2014. do 2018. ostvarila godišnje prihode od oko 2 milijarde dolara.

Pad je primorao General Motors da preispita svoju strategiju u Kini, najvećem svetskom tržištu automobila, i smanji troškove otpuštanjem radnika i smanjenjem proizvodnje.

Predsednik kompanije Kine Stiv Hil rekao je da kompanija preduzima korake da ponovo postane profitabilna u Kini, fokusirajući se na povećanje prodaje i kontrolu troškova.

Ova prekretnica prati širi trend na kineskom tržištu, gde je prodaja i električnih i hibridnih vozila premašila prodaju vozila na benzin u julu. Isporuke vozila sa unutrašnjim sagorevanjem pale su za 15 odsto u prvih osam meseci ove godine, pokazuju podaci Kineskog udruženja putničkih automobila.

Autor: blic.rs