Brazilski proizvođač aviona Embraer predstavio je danas u Beogradu svoj najsavremeniji avion E195-E2.
Prisustovali su predstavnici srpske aviokompanije Er Srbija, Vlade Srbije, avio-industrije i medija, za koje je Embraer organizovao demonstracioni let aviononom E195-E2.
Let iznad Beograda je trajao više od 40 minuta i predstavljao je priliku da se putnici uvere u komfor i nisku bučnost koju avion pruža. Embraerovi E2 avioni predstavljaju poslednju generaciju malih uskotrupnih aviona i, kako tvrde iz Embraera, najefikasniji su i najtiši avioni na svetu sa prolazom između sedišta i veoma pogodni za kraće i srednje-duge letove.
Nedavno je flota Er Srbije proširena sa dva aviona embraer, a direktor za komercijalu i strategiju Er Srbije Boško Rupić kaže da mreža te kompanije stalno raste, pa i flota kompanije.
- Tokom narednog perioda u saobraćaj ćemo uvesti dva aviona tipa embraer E195. Te letelice imaju 118 sedišta i savršeno odgovaraju našim planovima za dalje širenje mreže destinacija. Planiramo da u narednom periodu postepeno proširujemo embraer flotu dodavanjem određenog broja letelica tog tipa - rekao je Rupić.
On je podsetio da je embraer E195-E2 avion najnovije generacije koji imaju dosta nižu potrošnju goriva a samim tim i niže emisije CO2.
Potpredsednik prodaje za Evropu kompanije Embaer komeršal aviejšn Fernando Mainardi predstavio je rad te kompanije i avion E2 i ocenio da je demonstracioni let odlična prilika da se pokaže operativna efikasnost, niski troškovi održavanja i mogućnost prilagođavanja promenljivim tržišnim uslovima njihove porodice aviona E2, što ga, prema njegovim rečima, čini savršenim za Srbiju.
- Naš avion je 10 odsto lakši i troši 12,5 odsto manje goriva od konkurencije. Putnici će takođe uživati u embraerovoj kongiguraciji dva plus dva - što znači da nema srednjih sedišta, plus veće kante za smeće, ambijentalno osvetljenje i tiša kabina. Uzbuđeni smo zbog mogućnosti koje E2 nudi Er Srbiji, jer nastavlja da raste i jača svoju poziciju u regionu - dodao je Mainardi.
Direktor Er Srbije Jirži Marek zahvalio je Embraeru što su prepoznali potencijal Beograda kao rastućeg haba, a Er Srbiju kao rastućeg avio prevoznika.
On je podsetio da Er Srbija trenutno uvodi u operaciju dva embraer E-195 aviona, a kada je u pitanju embraer E-195-E2, kaže da ne može da potvrdi da će i ovaj tip aviona Er Srbija uvesti u službu, ali kaže da će Er Srbija rado proučavati performanse i potencijal ovog aviona.
Kada su nove destinacije Er Srbije u pitanju, rekao je da je trenutno u fokusu uvođenje dugih destinacija i letova i podseća da će krajem septembra biti uspostavljena linija do Gvangžoua, kao i da se traži dozvola za uspostavljanje linije do Šangaja, a dodaje i da se planira sa uvođenjem i novih kraćih destinacija.
Rekao je i da je uvođenje embraer aviona u flotu Er Srbije urađeno kako bi se osavremenila flota, kao i da su oni zamena za erbas A-319 porodicu. Događaju su prisustvovali i ambasador Brazila u Beogradu Žoze Mauro da Fonseka Kosta Kouto, direktor Er Srbije Jirži Marek, brojni predstavnici Aerodroma Nikola Tesla, SMATSA i drugih predsatvnike avio-industrije.
Kako kažu iz kompanije, prethodne generacije malih uskotrupnih aviona imale su sličan dizajn kabine kao veći uskotrupni avioni, što je često predstavljao problem za komfor putnika.
E2 avioni sa konfiguracijom sedišta dva plus dva, bez srednjeg sedišta i sa širim prolazom, pružaju putnicima mnogo bolje iskustvo, sa najnižim nivoom buke u odnosu na bilo koju novu generaciju mlaznjaka, ističu u kompaniji.
Kažu i da mali uskotrupni avioni predstavljaju idealno rešenje za održavanje standarda ESG, a zbog uvođenja novih motora, poboljšanja aerodinamike i mogućnosti sletanja na kratkoj pisti, E2 postiže 25 odsto (u odnosu na prvu generaciju mlaznjaka), smanjenje potrošnje goriva i smanjenje emisija, što je najniža emisija CO2 od svih mlaznjaka nove generacije.
Er Srbija je srpska aviokompanija koja zauzima osmo mesto na listi najstarijih aviokompanija, koja je 2022. proslavila 95 godina tradicije.
Srpski avioprevoznik posluje pod imenom Er Srbija od 2013. godine. U putničkom i teretnom saobraćaju, Er Srbija leti do više od 90 redovnih i čarter destinacija u Evropi, na Mediteranu, Severnoj Americi, Aziji i Africi. Flotu Er Srbije trenutno čine tri širokotrupna erbas A330-200, 13 uskotrupnih aviona porodice erbas A320, deset turboelisnih ATR aviona za regionalne letove, kao i dva aviona embraer E195.
Globalna vazduhoplovna kompanija sa sedištem u Brazilu Embraer ima poslove u oblasti komercijalne i izvršne avijacije, odbrane i bezbednosti i poljoprivrednog vazduhoplovstva.
Kompanija dizajnira, razvija, proizvodi i prodaje avione i sisteme, pružajući usluge i podršku kupcima nakon prodaje. Otkako je osnovan 1969. godine, Embraer je isporučio više od 8.000 aviona.
U proseku, otprilike svakih 10 sekundi letelica koju proizvodi Embraer poleti negde u svetu, prevozeći više od 145 miliona putnika godišnje.
Embraer je vodeći proizvođač komercijalnih aviona do 150 sedišta i glavni izvoznik robe sa visokom dodatnom vrednošću u Brazilu. Kompanija održava industrijske jedinice, kancelarije, servisne i distributivne centre za delove, između ostalih aktivnosti, širom Amerike, Afrike, Azije i Evrope.
Ušao u zgradu PARLAMENTA i ZAPALIO BENZIN!
STUDENT iz Indije napravio NAJMANJI USISIVAČ NA SVETU 😮
Novi format LIGE ŠAMPIONA počeo PRESMEŠNIM GOLOM ⚽😂
Autor: tanjug.rs