Ministar najavio da tokom 2026. počinje iskopavanje cevi za metro

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić gostujući na televiziji Pink u jutarnjem programu Novo vikend jutro izjavio je da će sledeće godine krenuti izgradnja najviše šest stanica beogradskog metroa.

Vesić je rekao i da će se tokom 2026. godine raditi još devet stanica, kao i kopanje tunelskih cevi, TBM mašinama. On je podsetio da je pre nekoliko dana, zajedno sa kineskim partnerima, potpisao Ugovorni sporazum o rеalizaciji projеkta izgradnjе bеogradskog mеtroa Lot jеdan prvе fazе Linijе jеdan.

- Taj ugovor znači da je država obezbedila novac iz svog budžeta, da ne čekamo kredit za naručivanje dve TBM mašine - rekao je Vesić.

Naveo je da će tokom 2026. godine te dve TBM mašine, a ukupno će ih biti tri na samoj deonici, početi da rade, i da će prva biti porinuta u poseban šaht koji se gradi kod Pančevačkog mosta.

- Dve TMB mašine istovremeno će tokom 2026. godine kopati tunelske cevi na prvoj liniji - rekao je Vesić.

Foto: Twitter.com/sicveO11

U međuvremenu će, kaže, sledeće godine početi izgradnja najviše šest stanica metroa – Makiš, Žarkovo, Bele vode, Trgovačka, Mostar i Savski trg, dok će 2026. godine početi da se radi još devet stanica.

Ministar je rekao da će, osim toga, početi da se radi ukupno sedam infrastrukturnih objekata u Makiškom polju, administrativna zgrada sa četiri hale – hala za inspekciju, održavanje, garažiranje vozova i hala za održavanje vozila.

- Građani će moći da vide koliko se radi i mi ćemo završiti prve dve linije beogradskog metroa u roku, što je veoma značajno za Beograd jer nema grada veličine Beograda u Evropi koji nema metro - rekao je ministar.

Naveo je da je raspisan tender za projektovanje treće linije metroa koja će se graditi u budućnosti, dok je sada predviđena izgradnja samo prve dve linije.

- Kada uzmete u obzir sve tri linije, vidite da smo vodili računa o celini saobraćaja. Sećate se da je bilo dosta napada u vezi sa prvom linijom, zašto nije obuhvaćen ovaj ili onaj deo grada, ali treba znati da nikada jedna linija ne čini metro već najmanje dve, a u budućnosti će ih biti i više - dodao je Vesić.

Autor: redportal.rs