Pored AI kreću i igrice na platformi

Linkdin je počeo da koristi veštačku inteligenciju za pružanje saveta o karijeri, a uveo je i igrice kako bi privukao korisnike da češće posećuju platformu i podstakao rast u izrazito konkurentnoj industriji društvenih medija.

Ova društvena mreža namenjena poslovnim ljudima nedavno je uvela dnevne zagonetke, kao i funkcije zasnovane na veštačkoj inteligenciji, koje se koriste za razvoj članaka sa savetima za zaposlene.

Ovaj potez je deo šireg preuređenja platforme u vlasništvu kompanije "Majkrosoft", koja je poznatija kao alat sa uskim fokusom na profesionalni razvoj, i sa članovima koji se prijavljuju na sajt znatno ređe od korisnika mreža usmerenih na zabavu, kao što su Fejsbuk i Tiktok.

Usporavanje rasta prihoda u Linkdinu izazvalo je uzbunu u vezi s njegovim tradicionalnim modelom, a analitičari naglašavaju da je neophodno da se platforma proširi, pokuša da navede korisnike da se duže zadržavaju na sajtu, kao i da izgradi izvore prihoda koji nisu ograničeni na pretplatu.

- Stvar je u formiranju svakodnevne navike. Kada uđete na Linkdin, vreme je da podelite svoje znanje, da steknete novo, da dobijete informacije i sadržaj - kaže glavni urednik Danijel Rot.

Iz Linkdina ističu da je u junu zabeležen "rekordni angažman" od 1,5 miliona interakcija sa sadržajem u minuti, ali odbijaju da otkriju brojke o saobraćaju na sajtu ili aktivnim korisnicima.

Podaci analitičke kompanije "Similarveb" pokazuju da je posećenost platforme, koja je prošli mesec dostigla 1,8 milijardi, porasla u poslednjih nekoliko godina, iako rast stagnira od početka 2024. Međugodišnji rast poseta sajtu usporio se na pet odsto u junu, što je manje od polovine stope koja je prosečno beležena tokom 2021. i 2022. godine.

- Da bi ostvario kontinuirani rast, Linkdin će možda morati da ovu platformu učini lepljivijom. Mesto koje služi samo za poslove i prijave možda neće moći da privuče više pažnje i vremena potrošača - izjavila je Kelsi Čikering, medijska analitičarka u kompaniji "Forester".

Najnoviji pokušaj da se pojača angažman korisnika dolazi u trenutku kada Linkdin nastoji da unapredi svoje poslovanje u oblasti oglašavanja, iako je budžet za marketing osetno smanjen. Oni su već pokušavali da smanje troškove u dva kruga otpuštanja prošle godine, koji su pogodili više od pet odsto od njegovih približno 20.000 radnika.

Dnevne igrice, uvedene u maju, nastoje da angažuju korisnike tako što beleže nizove rešenih zagonetki i pokazuju ko od njihovih kontakata takođe igra.

Korisnici mogu da dele svoje rezultate i vide tabele sa najboljim rezultatima, u kojima se porede različite industrije, kompanije i univerziteti.

Rot kaže da su igrice uvedene da bi poslužile kao način da se pokrene razgovor i da su dizajnirane da budu brze, zbog uloge Linkdina kao sajta namenjenog poslovnim ljudima.

- Ne bi trebalo da trošite mnogo vremena na takve stvari - izjavio je on. Platforma je prošle godine usvojila funkciju na bazi veštačke inteligencije koja generiše pitanja u vezi sa savetima i traži od relevantnih stručnjaka da daju svoje komentare i doprinose, od kojih zatim nastaje kompilacija kolaborativnih članaka. U sklopu svog nastojanja da poveća angažman korisnika, Linkdin je počeo i da oponaša algoritamski vođene fidove platformi kao što su Iks, Tiktok i Instagram. Korisnici će videti objave i video-zapise kreatora sadržaja s kojima bi, prema predviđanjima algoritma, mogli da ostvare interakciju, zajedno sa sadržajem koji objavljuju osobe koje prate.

Neki analitičari su upozorili da Linkdin rizikuje da ga odbace postojeći korisnici u slučaju da njegovi napori da poveća angažman ne budu u skladu s reputacijom koja ova platforma ima kad je reč o profesionalnosti i poverenju.

- Praktični saveti i alati su najbolji način za proširenje upotrebe: treba se vratiti osnovnoj misiji zbog koje ljudi i koriste Linkdin, umesto takmičenja u različitim prostorima u kojima nema potrebe za takmičenjem - ukazuje Rebeka Mekgrat, analitičarka za tehnologiju u kompaniji "Mintel".

Autor: kurir.rs