Folksvagen je saopštio da je razmatra proizvodnju vojne opreme za nemačku vojsku kao deo šireg evropskog nastojanja ka naoružavanju. Oliver Blume, izvršni direktor najvećeg evropskog proizvođača automobila, izjavio je da kompanija još nije primila konkretne ponude, ali da je otvorena za razmatranje mogućnosti.
Ova izjava dolazi u trenutku kada se Nemačka okreće jačanju odbrambenih kapaciteta, podstaknuta strahovima da bi Sjedinjene Američke Države pod Donaldom Trampom mogle povući podršku Evropi. Nemački proizvođači poput Rajnmetala i KNDS Groupa već su počeli da preusmeravaju fabrike delova za automobile ka proizvodnji naoružanja. Ekonomisti ističu da su automobilske fabrike u mogućnosti da izdvoje kapacitete, s obzirom na to da je izvoz nemačkih automobila prepolovljen u odnosu na njihov maksimum iz perioda pre kovid pandemije.
Blume je istakao da Folksvagen trenutno ne vodi konkretne pregovore o ulasku u vojnu proizvodnju, ali da bi, ukoliko bi se pojavila opcija za proizvodnju vojnih vozila, kompanija morala da analizira koncept. Podsetio je da Folksvagen ima iskustvo u automobilskoj industriji i da bi mogao pružiti konsultantske usluge i savete, ali je naglasio da će ključne inicijative dolaziti iz sektora odbrane.
Potražnja za naoružanjem značajno je povećala vrednost akcija nemačkih odbrambenih kompanija, dok se pojedine fabrike automobila preorijentišu na proizvodnju vojne opreme. Pad evropskog automobilskog tržišta, koje se još uvek nije oporavilo od pandemije, dodatno je podstakao ovu transformaciju.
Podaci pokazuju da je broj prodatih novih automobila u EU opao sa 15,1 miliona u 2019. na 10,6 miliona, dok su godišnji nemački izvozi automobila pali na 1,2 miliona jedinica. Sander Tordoir, glavni ekonomista Centra za evropsku reformu, ocenjuje da bi proizvodnja vojne opreme mogla postati „nova branša poslovnja“ za posrnule proizvođače automobila, posebno jer državne subvencije verovatno neće vratiti fabrike na pun kapacitet.
Folksvagen je prijavio profit od 19,1 milijardu evra za 2024. godinu, što je pad u odnosu na 22,5 milijardi evra iz prethodne godine. To predstavlja pad od 15%.
Kompanija se takođe priprema za posledice tarifa koje je Donald Tramp uveo Kanadi i Meksiku, gde kompanija proizvodi deo svojih vozila.
Istovremeno, kompanija prolazi kroz radikalnu transformaciju kako bi postala konkurentnija kineskim brendovima - proces koji uključuje ukidanje 35.000 radnih mesta.
HAOS U VRTIĆU: Otac deteta pucao na očuha 👮🏻♂️🚑
KOŠARKA: VOJVODINA dočekuje RADNIČKI 🏀
Autor: Redportal.rs