On će povezivati Tokio i Osaku

Japan ima problem jer nema dovoljno vozača kamiona koji bi zadovoljili potražnju. Rešenje? Deo auto-puta koji povezuje Tokio i Osaku transformisan je u koridor za automatizovani transport tereta koji je nazvan putem pokretne trake.

Projekat vodi Ministarstvo za zemljište, infrastrukturu, saobraćaj i turizam (MLIT), sa planovima za izgradnju koridora sa tri trake ili auto-puta usred postojećeg autoputa.

- Moramo da budemo inovativni sa načinom na koji pristupamo putevima. Ključni koncept auto-puta je stvaranje namenskih prostora unutar putne mreže za logistiku, koristeći 24-časovni automatizovani transportni sistem bez posade - rekao je Jurij Endo, viši zamenik direktora u MLIT-u, za Asošijeted pres.

Foto: Printscreen YouTube/ 国土交通省 MLIT channel

Ali dok je vlada nazvala put pokretnom trakom, to je više procena zasnovana na vibracijama u vezi sa njegovom automatizovanom prirodom nego sugestija da će bukvalno raditi kao pokretna traka, blagajna u prodavnici to nije.

Animirani video koji je kreirao MLIT daje ideju o tome kako bi projekat zapravo mogao da izgleda po završetku. Prikazuje put sa 3 trake odvojen od auto-puta sa obe strane tako što se nalazi unutar tunelske strukture. Unutar njega se mogu videti vozila bez vozača koja su planirana za prevoz robe, a koja su uglavnom samo tovarne kutije na točkovima.

Vladini dokumenti iz studijske grupe koja radi na projektu otkrivaju da je planirano da ove kutije putuju duž koridora brzinom od oko 30 kilometara na sat. Neće samo njihovo kretanje biti automatizovano; planovi takođe sugerišu da će tovarne kutije dimenzija 1,8*1,1*1,1 metar takođe biti utovarene i istovarene korišćenjem automatizovanih mašina.

Foto: Printscreen YouTube/ 国土交通省 MLIT channel

Dok je krajnji cilj da se pokrije cela ruta između Tokija i Osake, prva deonica koridora treba da bude deo od oko 100 kilometara koji pokriva područja u blizini drugih većih gradova u kojima postoji visok nivo saobraćajnih zagušenja.

Testovi sistema planirani su već 2027. godine i, ako sve bude išlo po planu, očekuje se da će završetak biti negde sredinom 2030-ih. U ovom trenutku se očekuje da će put imati kapacitet da preveze oko 120.000 do 140.000 tona tereta dnevno.

IZVOR: YT / 国土交通省 MLIT channel

Autor: REDPORTAL.RS