Video igre mogu privući mlade ljude bolje od bilo koje druge industrije. Ali kompanije koje kreiraju takve igre nadaju se da će i evropski političari postati deo kruga, koji je otvorio više od 100 hiljada radnih mesta u Evropi i ima godišnju zaradu od 23,3 milijarde evra, piše Politiko.
Poslednji veliki događaj promocije video igara u Kelnu, pod nazivom GamesCom, prisustvovalo je preko 265.000 ljudi. Ljudi tamo su imali priliku da se u potpunosti urone u svet video igara, koje proizvode stotine kompanija. Ovakvi događaji poznati su i po tome što se promovišu različite kategorije igara, od dečijih igara poput čuvenog Majnkrafta, do ozbiljnijih igara poput Asasin krida kompanije Ubisoft.
Poslednjih godina bilo je nekoliko primera kako se političari sve više povezuju sa svetom video igrica.
Tako mu je, na primer, 2015. godine bivši premijer Poljske Donald Tusk, prilikom sastanka sa tadašnjim predsednikom SAD Barakom Obakom u Varšavi, poklonio CD sa a igricom Vičer, koju proizvodi poljska kompanija CD Projekt.
Ali nekoliko drugih evropskih kompanija koje proizvode video igrice, kao što su finski Supersel ili švedski King (osnivač čuvene igre Kandi Kreš), žale se da američke i azijske firme kao što su Blizzard ili Tencent oni "grabe" video igrice.
- Video igre su ogromno kulturno dobro i važno je ne samo da uvozimo, već i da stvaramo sopstvene za izvoz u svet, generišući prihode i razvijajući nove tehnologije - rekao je Feliks Falk, šef Game, firme koja predstavlja nemačku industrija igara.
Video igre su sada najbolji načini da zaradite novac, u vreme kada najveće filmske produkcije pokušavaju da spoje igre i filmove u jedno.
U nedavnom istraživanju o evropskoj industriji video igara, objavljeno je da više od polovine Evropljana igra neku vrstu igara, bilo na svojim telefonima, računarima ili televizorima.
- Filmovi su nekada bili zasnovani na knjigama, sada su zasnovani na video igricama - kaže Falk.
Nemačka je prošle godine napravila nacionalnu strategiju za povećanje broja video igara proizvedenih u zemlji, piše BMV. Nemački ministar ekonomije Robert Habek rekao je tada da nemačka vlada želi da domaće kompanije proizvode više video igara i da će tim kompanijama dati "ogromnu" podršku u stvaranju tih igara.
Malo, ako ih ima, evropskih poslanika, savetnika i predstavnika Komisije posećuje sajmove igara, a kompanije smatraju da ovakvim međunarodnim događajima nedostaje političko prisustvo.
Kako piše Politiko, Brisel i dalje pokušava da smisli plan za ovaj problem. Evropska komisija je naručila studiju kako bi se utvrdilo kako pomoći evropskim kreatorima video igara.
Za sada, kompanije su frustrirane i zabrinute da bi mogle da izgube bitku protiv jakih američkih i azijskih konkurenata.
Ešton se neće priključiti Lajčakovom timu
Saudijska kompanija Aramko povećala je profit za 90%
Autor: redportal.rs