Intenzivno se gradi na velikom broju lokacija duž cele trase

Na trasi buduće brze pruge Novi Sad - Subotica za brzinu od 200 kilometara na sat do sada je položeno oko 15 kilometara šina, rečeno je danas Tanjugu u Infastrukturi železnice Srbije.

Intenzivno se gradi na velikom broju lokacija duž cele trase, sa ciljem da projekat bude završen do kraja 2024. godine, navode iz srpskih železnica.

Šine su položene na deonici Novi Sad - Sajlovo - Rumenka, a radilo se i na postavljanju skretnica. U julu se radilo na postavljanju pragova između Novog Sada i Rumenke i na postavljanju šina između Rumenke i Kisača.

Takođe, polovinom jula je iz Kine stiglo 216 komada šina, svaki dužine od po 50 metara, ukupne težine oko 650 tona, kaže Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture železnice Srbije. U proteklih godinu dana urađeno je 76 odsto radova na donjem stroju, 67 odsto radova na izgradnji mostova, propusta i podvožnjaka, a duž čitave trase izvode se radovi na izgradnji kontaktne mreže, telekomunikacija, signalizacije, staničnih zgrada i drugih objekata, naveo je Stanisavljević za Tanjug.

Kako kaže, do sada su izvedeni radovi u vrednosti od skoro 40 odsto ukupne vrednosti posla. Brza pruga Novi Sad - Subotica biće duga 108 kilometara.

Sva ukrštanja pruge sa drumskim saobraćajnicama biće denivelisana, što znači da na čitavoj brzoj pruzi Beograd - Novi Sad - Subotica - Kelebija državna granica sa Mađarskom, neće postojati putni prelazi.Prema simulacijama železnice, kada brza pruga Novi Sad - Subotica bude završena, međunarodni putnički vozovi ovu relaciju prelaziće za 42 minuta.

Autor: tanjug.rs