Samo koncept, ali BMW rešenje za geofensiranje je već stvarnost

BMW je nedavno pokazao ne jedan, već dva koncepta e-bicikla. Najave su pretrpane gomilom tvrdnji koje je lako izreći kada nešto živi samo na papiru, a ne na putevima. Ali jedna ideja mi se istakla kao pravo rešenje: upotreba geografske ograde za ograničavanje velikih brzina e-bicikala u zagušenim gradovima. Pogotovo što BMW već ima radno rešenje za geografsko ograđivanje raspoređeno širom Evrope.

Bar u Evropi, brzi e-bicikli (ili e-bicikli klase 3 u SAD) mogu da pređu 45 km/h , baš kao i novi BMW konceptni bicikli, BMW i Vision AMBY i BMW Motorrad Vision AMBY.

BMW vidi i Vision kao e-bicikl sa pedalom i snažnom baterijom od 2.000Vh koja se brzo puni, naravno, za domet do 300 km. Motorrad Vision bi u međuvremenu imao gas i naslone za noge poput tradicionalnog motocikla. Oboje bi imali tri brzine umerene za različite vrste puteva. 25 km/h na biciklističkim stazama, do 45km/h na putevima u gradovima i 60km/h na putevima sa više traka izvan gradskih granica. Bicikli će takođe biti opremljeni radarima za blizinu koji vozača upozoravaju vizuelnim i zvučnim upozorenjem da se vozilo približava sa zadnje strane.

Foto: BMW

Ova vozila za sada postoje samo kao koncepti. Ali ono što je zanimljivo je BMW uključivanje primene brzine primenom geofencinga. Brzi e-bicikli, poput impresivnog Stromera ST2 , smatraju se nesigurnim za zaštićene biciklističke staze u gradovima poput Amsterdama, terajući vozače na prometne ulice pored agresivnih taksija i, priznajmo, pod nazivom BMW vozači koji vjeruju da niko osim njih ne zna kako da pravilno vozi. Iako su vozači brzi e-bicikli u stanju da umereno ubrzaju vožnju zajedno sa običnim biciklima, neki odluče da to ne učine, stvarajući nesigurnu razliku. Geofencing bi to moglo rešiti.

BMW već ima rešenje za ovu vrstu problema koje koristi u svojim automobilima. Takozvane eDrives zone koje komuniciraju sa svojim novijim plug-in hibridima za automatsko prebacivanje automobila u potpuno električni način vožnje pri ulasku u određene delove gradova označenih kao zone sa niskim emisijama. Radi u kombinaciji sa tehnologijom geografske ograde koja se nalazi u BMVW GPS navigacionom sistemu. Ove eDrive zone su prvo bile raspoređene u četiri najveća holandska grada, pre nego što su se proširile u oko 80 gradova širom Evrope.

Foto: BMW

Nije ni čudo što geografska ograda igra takvu središnju ulogu u ovim AMBY konceptima: BMW već ima sve što je potrebno da postane stvarnost za e-bicikle.

Rešenje za geografsko ograđivanje koje ograničava isporuku energije na brze e-bicikle pedale unutar granica grada vratilo bi ove brze e-bicikle na zaštićene biciklističke staze gde im je mesto. To bi takođe pomoglo usvajanju brze e-bicikle kao odlične alternative automobilima za duga putovanja do grada i iz grada. A to bi, zauzvrat, pomoglo evropskim gradovima da postignu svoje ekološke ciljeve koji su doveli do stvaranja ovih zona sa niskim emisijama.

Dobar koncept može započeti razgovor. I ako ništa drugo, BMW je to svakako postigao. Nadajmo se da regulatori i urbanisti obraćaju pažnju.

Autor: Redportal.rs